جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۴

مصاحبه شریعتی با کیهان

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 307626
با اینکه وزارت علوم، فعلاً با سرپرست اداره می‌شود و وزیر معرفی شده دولت یازدهم به دلیل همسویی با جریان فتنه، نتوانست اعتماد نمایندگان مردم را جلب کند، اما انگار افراطیون از هم‌اکنون درصدد تحمیل نظرات خود بر وزیر آتی علوم هستند.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، روز گذشته چند روزنامه زنجیره‌ای در تیترهایی مشابه و مشترک، یک روند معمول و جاری در همه دانشگاه‌ها را در دانشگاه‌ علامه طباطبایی مورد حمله و هجمه قرار دادند و از جذب فله‌ای هیئت علمی در آن دانشگاه خبر دادند این سخنان توهین صریح به مقام علم و استادانی است که با دارا بودن مدارج علمی و سالها تلاش و کوشش شایسته تکیه بر کرسی استادی دانشگاه و ارائه آموخته‌های خود به دانشجویان مشتاق علم هستند.

ظاهراً از همین حالا روند کند کردن حرکت پرشتاب علمی کشور در دستور کار افراطیون قرار گرفته است و جذب اساتید جوان و آماده خدمت را مانع هدف شوم خود می‌دانند. اما اصل ماجرا چیست؟

«در سالهای گذشته، همانند تمامی دانشگاه‌های کشور، جمعی از اساتید این دانشگاه هم به افتخار بازنشستگی نائل شدند. این افراد با عزت و احترام و به صورتی آبرومند و پرافتخار از دانشگاه خداحافظی کردند. البته برخی رسانه‌های زنجیره‌ای در خصوص بازنشستگی بعضی افراد هیاهو به پا کردند اما واقعیت این است که تعدادی از اساتید دانشگاه به علت عدم ارائه مقالات علمی در سال‌های متوالی مطابق با نص صریح قانون مشمول رکود علمی شده و قانوناً نمی‌توانیم در خدمتشان باشیم. همچنین متاسفانه در سال‌های گذشته برخی از آنها دارای پرونده‌های فساد اخلاقی بودند که مطابق قانون باید از دانشگاه اخراج می‌شدند اما به منظور رعایت احترام و شأن آنان برایشان حکم بازنشستگی صادر شد. دانشگاه با توجه به ظرفیت خالی ایجاد شده و با توجه به ضوابط و مقررات قانونی اقدام به جذب اساتید متعهد و توانمند با سوابق علمی درخشان و تکمیل کادر هیئت علمی دانشگاه کرده و هیچ عمل خلاف قانونی صورت نپذیرفته است.»

اینها بخش‌هایی از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شریعتی، رئيس دانشگاه علامه طباطبایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار کیهان است.

اکنون باید پرسید چه کسانی برای مناصب حساس سرنوشت‌ساز وزارت علوم دندان تیز کرده‌اند که این چنین برای یک اقدام معمولی و بلکه انجام یک تکلیف قانونی در یکی از خوشنام‌ترین و موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور هیاهو و جنجال به پا می‌کنند؟!
گفتنی است چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه ضمن تذکر به پرهیز از چنین رفتارهایی فرمودند:‌«البته اینجا هم دشمنانی هستند که مایلند حتی مسائل صنفی در دانشگاه‌ها به سمت مسائل سیاسی و جنجال‌های سیاسی گرایش پیدا کند» باید منتظر ماند تا بار دیگر نمایندگان محترم مجلس در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم، افراطی‌گری و فتنه‌انگیزی‌های فرصت‌طلبان را در نظر گرفته و با جلوگیری از روی کار آمدن افراد سیاست‌زده و جنجالی به استمرار حرکت پرشتاب و پرافتخار علمی کشور کمک کنند.
گفتنی است مشروح این مصاحبه خواندنی که پرده از بسیاری حقایق مورد ادعای افراطیون برمی‌دارد هفته آینده در صفحه دانشگاه کیهان منتشر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این آقای شریعتی پدر همه دانشجوهای علامه را در آورده . سطح علمی دانشگاه به شدت کاهش یافته. متاسفم که یک طرفه به قاضی می روید.
و واکنش ها به بی عدالتی ها و بی قانونی های شریعتی را دشمنی می دانید ؟
محمدی
من هم دانشجوی دانشکده ادیبات علامه هستم اصلا از این خبرا نیست که میفرمایید
محمد
خدایی خیلی از حرفهاش درسته 2 تا از این استادها رو من خودم میشناسم که دنبال این کارها بودن . البته شریعتی هم آدم خیلی خشکی بود و سختگیر .و در بعضی عرصه ها در حق بعضی ها هم ظلم شد.ولی در مجموع پر بیراه نمیگه
دانشجوی علامه
کی میگه از این خبرتا نیست مگه میشه اون استاد مهندس م... رو فراموش کرد که به دانشجویان داروی بخت گشایی میداد و شریعتی بیرونش کرد. الحق کسی غیر از شریعتی نمیتونست با این بدعتها مبارزه کنه