جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آیا باز هم تلفن‌ نمایندگان قطع می‌شود؟

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 307533
از آنجا که در جریان رأی اعتماد به وزرا، تلفن همراه نمایندگان در صحن مجلس قطع شده بود، اکنون این سؤال مطرح شده که آیا در سایر جلسات علنی هم این رویه حاکم خواهد بود یا مکالمات مجلسی‌ها به روال گذشته انجام می‌شود.
به‌گزارش جهان به نقل از فارس، در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، اتفاقات جدید و جالبی رخ داد که پخش زنده تلویزیونی جلسات و در دسترس نبودن تلفن همراه وکلای ملت، از جمله این موارد بود.

در گذشته بارها دیده می‌شد که نمایندگان مجلس در جلسات علنی مقداری از وقت خود را با انجام مکالمات تلفنی یا خواندن پیامک‌های‌شان می‌گذراندند و قطعا اگر این روند در جلسات رأی اعتماد هم به وجود می‌آمد، بررسی کابینه یازدهم که حساسیت بالایی داشت، با مشکلاتی روبه‌رو می‌شد.

بر همین اساس بود که تصمیم گرفته شد تا در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، تلفن های همراه نمایندگان از دسترس خارج شود تا شاید از این طریق دقت و اهتمام بیشتری به مذاکرات برای بررسی کارنامه، دیدگاه‌ها و برنامه‌های وزرای پیشنهادی داشته باشند.

به‌هر صورت در طول ۴ روز بررسی رأی اعتماد به کابینه «تدبیر و امید»، موبایل های مجلسی ها آنتن نداشت و لذا مکالمه‌ای هم در صحن علنی مجلس صورت نگرفت.

هر چند که این مسأله مشکلاتی را برای برخی‌ ها از جمله خبرنگاران به وجود آورد اما علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آخرین جلسه بررسی رأی اعتماد، به همکارانش توضیح داد قطع‌شدن تلفن‌ها باعث نظم بیشتر جلسات شده است.

اکنون این سؤال مطرح است که آیا در سایر جلسات علنی مجلس هم تلفن‌های همراه نمایندگان قطع خواهد بود یا اینکه نمایندگان طبق روال گذشته می‌توانند در صحن علنی مکالمات تلفنی داشته باشند.

بر همین اساس محمدرضا باهنر نائب رئیس ‌مجلس توضیحاتی به خبرنگار پارلمانی فارس درباره رویکرد هیئت رئیسه در قبال مکالمات تلفنی وکلای ملت در صحن علنی مجلس ارائه کرد.

وی درباره احتمال قطع‌شدن آنتن‌ موبایل مجلسی ها در جلسات آینده به روالی که بر جلسات بررسی رأی اعتماد به وزرای دولت یازدهم حاکم بود، اظهار داشت: ضرورت ندارد که در همه جلسات مجلس تلفن نمایندگان قطع باشد.

باهنر افزود: در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرا، می‌خواستیم جلسات منظم‌تر باشد ولی بالاخره باید به این نکته توجه کرد که نمایندگان مردم، مراجعات تلفنی زیادی دارند و البته از سوی دیگر هم دستگاه‌هایی که باعث قطع تلفن‌های همراه می‌شود، از نظر بهداشتی ضررهایی دارد.

نائب رئیس مجلس گفت: از سوی دیگر اگر تلفن‌های همراه نمایندگان را هم قطع کنیم، آنها مجبور می‌شوند برای برقراری تماس به بیرون صحن بروند که آن وقت هم ما با مشکل نصاب برای جلسات مواجه می‌شویم.

باهنر بر همین اساس متذکر شد که «قرار نیست در سایر جلسات علنی مجلس نیز تلفن‌های نمایندگان ملت قطع باشد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *