پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بررسی طرح احیای سازمان مدیریت درمجلس

مصباحی مقدم: نظرات دولت را هم می‌گیریم
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 307447
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در آینده نزدیک با حضور نماینده دولت در جلسات کمیسیون مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار می‌گیرد.
به گزارش جهان، حجت‌‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال حاضر در دستورکار کمیسیون قرار دارد و به زودی رسیدگی به آن را آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، در حال حاضر به صورت طرح در کمیسیون مطرح است. البته فعلا دست نگه داشته‌ایم تا دیدگاه‌های دولت جدید را در مورد چگونگی شکل‌‌گیری این سازمان داشته باشیم و سپس آن را نهایی کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه اظهارداشت: طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در آینده نزدیک با حضور نماینده دولت در جلسات کمیسیون مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار می‌گیرد. پس از بررسی‌های لازم و اعمال نظرات و دیدگاه‌های نماینده دولت، این طرح برای تصویب نهایی به صحن علنی فرستاده می‌شود.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با بیان اینکه شکل فعلی معاونت نظارت و راهبردی رئیس جمور دارای معایبی است، گفت: اگر این معاونت به شکل سازمان باشد، مقداری ساختار بهتر و جایگاه محکم‌تری پیدا می‌کند. احیای این سازمان و تصویب قانون برای آن در مجلس باعث می‌شود که انحلال آن به راحتی توسط رئیس‌جمهور امکان‌پذیر نباشد.

وی در همین زمینه افزود: تصویب قانون احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و باعث می‌شود که انحلال این سازمان نیز مانند احیا، در اختیار مجلس باشد. بنده معتقدم که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مغز متفکر برنامه‌ریزی کشور است که باید احیا شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: همه مسائلی که در کشور محقق شود، از کانال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عبور می‌کند. کارشناسان این سازمان باید تقویت شده و از قوه کارشناسی برجسته‌تری برخوردار باشند. آن‌ها باید افکار صاحبنظران، متفکران و نخبگان را در اختیار بگیرند و براساس آن کار کنند.

مصباحی مقدم تأکید کرد: اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی احیا شود، برنامه‌ریزی بهتری خواهیم داشت. علاوه بر برنامه‌ریزی، مسئله مدیریت بودجه هم از طریق این سازمان به نحوی انجام می‌شود که تصمیم‌گیری‌ها در یک مجموعه هماهنگ خواهد بود.

وی در ادامه اظهارداشت: شکل فعلی معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور طوری است که رئیس جمهور شخصا برای آن تصمیم‌ گرفته و از طریق معاونتش بر روی آن اعمال نظر می‌کند. البته نمی‌توان گفت که در شرایط حاضر تصمیمات بدون کار کارشناسی صورت می‌گیرد، اما یک سازمانی که استقلال اجمالی دارد با اینکه یک معاونتی به اراده رئیس جمهور وابسته باشد، متفاوت است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، ادامه داد: اگر این سازمان احیا شود، استقلال تصمیم‌گیری برای آن فراهم می‌شود و کارشناسان نیز قدرت بیشتری خواهند داشت. این‌طور نخواهد بود که تصمیمات اتخاذ شده کاملا تحت تأثیر تصمیمات دولت و شخص رئیس جمهور باشد.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: قرار بر این است که دولت پیشنهادات خود را برای ادامه فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها به ما منتقل کند. خوشبختانه دیدگاه دولت جدید نسبت به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها به دیدگاه مجلس نزدیک است، به‌طوری که دولت جدید هم دیدگاهش این است که فاز دوم این قانون در شرایطی اجرا شود که شاهد ثبات قیمت‌ها و ثبات وضعیت اقتصادی در کشور باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *