کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میلی منفرد: فقط چند ساعت بازداشت بودم/ با دانشگاه‌ تک‌جنسیتی موافقم

28 مرداد 1392 ساعت 11:47

گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت علوم که با پاسخ منفی خانه ملت مواجه شد، عنوان کرد: سرجمع، سه چهار ساعتی بازداشت بودیم و اینکه بازداشت ما ۴۸ساعت بوده، صحت ندارد.


به گزارش جهان، جعفر میلی‌منفرد در گفت‌وگو با روزنامه شرق به مسایلی پاسخ گفته که طی همین چندروز در ماجرای عدم رای‌اعتماد به او از سوی برخی نمایندگان مطرح شد:

- دکتر روحانی برای تعیین تمامی وزرا، کارگروه‌هایی تشکیل دادند و نفر اول در کارگروه وزارت علوم جناب آقای توفیقی بود، بعدتر که نام ایشان مطرح نشد، بحث من قطعی شد. برای وزیرشدن ایشان هیچ منعی نبوده و نیست. من هم در این ۲۸سال خدمتم در نظام جمهوری اسلامی به هیچ مسوولیتی نه نگفتم اما هیچ‌وقت هم برای پذیرش مسوولیت‌ها تلاشی نکرده‌ام.

- انجمن اسلامی مدرسان پس از انتخابات سال ۸۸ نشستی با عنوان «بررسی مسایل و حوادث پس از انتخابات ۸۸» برگزار کرد و ۸۰نفر از اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها برای حضور در این نشست جمع شده بودند که خب عده‌ای آمدند و همه استادان را دستگیر کردند، چند ساعتی ما را بازداشت کردند و بعد هم عذرخواهی کردند. شاید سرجمع، سه چهار ساعتی بازداشت بودیم و اینکه بازداشت ما ۴۸ساعت بوده، صحت ندارد.

- در تمام این مدت نمایندگان با روی گشاده و باز از ما استقبال می‌کردند و من هم تلاش داشتم تا اگر ابهامی وجود داشته باشد، فضا به سمت تفاهم پیش رود.

من به‌شخصه با این مسایل مخالف بودم، به‌ویژه ستاره‌دارشدن دانشجویان. البته در مورد دانشگاه‌های تک‌جنسیتی در حد عرف موافقم و معتقدم که دانشگاه‌ها باید براساس نقشه علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی - که به‌تازگی به تصویب رسیده - مدیریت شود. نیت من این بود که دانشگاه در جایگاه واقعی‌اش قرار بگیرد، سازوکارهای علمی در ارتباط با فعالیت دانشگاهی جاری شود. جامعه دانشگاهی در تصمیم‌سازی‌های دولت یازدهم به شکل قانونمند حضور داشته باشد تا بتوان محیطی بانشاط و ارزشی برای حضور دانشگاهیان به وجود آورد.


کد مطلب: 307195

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/307195/میلی-منفرد-فقط-چند-ساعت-بازداشت-بودم-دانشگاه-تک-جنسیتی-موافقم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com