جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴

میلی منفرد: فقط چند ساعت بازداشت بودم/ با دانشگاه‌ تک‌جنسیتی موافقم

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 307195
گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت علوم که با پاسخ منفی خانه ملت مواجه شد، عنوان کرد: سرجمع، سه چهار ساعتی بازداشت بودیم و اینکه بازداشت ما ۴۸ساعت بوده، صحت ندارد.
میلی منفرد: فقط چند ساعت بازداشت بودم/ با دانشگاه‌ تک‌جنسیتی موافقم
به گزارش جهان، جعفر میلی‌منفرد در گفت‌وگو با روزنامه شرق به مسایلی پاسخ گفته که طی همین چندروز در ماجرای عدم رای‌اعتماد به او از سوی برخی نمایندگان مطرح شد:

- دکتر روحانی برای تعیین تمامی وزرا، کارگروه‌هایی تشکیل دادند و نفر اول در کارگروه وزارت علوم جناب آقای توفیقی بود، بعدتر که نام ایشان مطرح نشد، بحث من قطعی شد. برای وزیرشدن ایشان هیچ منعی نبوده و نیست. من هم در این ۲۸سال خدمتم در نظام جمهوری اسلامی به هیچ مسوولیتی نه نگفتم اما هیچ‌وقت هم برای پذیرش مسوولیت‌ها تلاشی نکرده‌ام.

- انجمن اسلامی مدرسان پس از انتخابات سال ۸۸ نشستی با عنوان «بررسی مسایل و حوادث پس از انتخابات ۸۸» برگزار کرد و ۸۰نفر از اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها برای حضور در این نشست جمع شده بودند که خب عده‌ای آمدند و همه استادان را دستگیر کردند، چند ساعتی ما را بازداشت کردند و بعد هم عذرخواهی کردند. شاید سرجمع، سه چهار ساعتی بازداشت بودیم و اینکه بازداشت ما ۴۸ساعت بوده، صحت ندارد.

- در تمام این مدت نمایندگان با روی گشاده و باز از ما استقبال می‌کردند و من هم تلاش داشتم تا اگر ابهامی وجود داشته باشد، فضا به سمت تفاهم پیش رود.

من به‌شخصه با این مسایل مخالف بودم، به‌ویژه ستاره‌دارشدن دانشجویان. البته در مورد دانشگاه‌های تک‌جنسیتی در حد عرف موافقم و معتقدم که دانشگاه‌ها باید براساس نقشه علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی - که به‌تازگی به تصویب رسیده - مدیریت شود. نیت من این بود که دانشگاه در جایگاه واقعی‌اش قرار بگیرد، سازوکارهای علمی در ارتباط با فعالیت دانشگاهی جاری شود. جامعه دانشگاهی در تصمیم‌سازی‌های دولت یازدهم به شکل قانونمند حضور داشته باشد تا بتوان محیطی بانشاط و ارزشی برای حضور دانشگاهیان به وجود آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد صادق طیبی
ایشان فرد توانمندی بودند، شاید اگر در مجلس فرصت رایزنی بیشتری بود، می توانست به برخی از شبهات پاسخ دهند.
یکی از دوستان که پدرش جانباز است ار ایشان تعریف زیادی می کند و می گویند خیلی زیاد به داد فرزندان ایثارگران می رسید.
آیا هر متخلفی توبه می کند باید مدیر شود
آیا اگر بنده فردا با نظام مخالفت کردم به زندان رفتم و توبه کردم وزیر نه استاندار هم نه فرماندار می شوم؟؟؟؟
شرط حضور در کابینه دولت یازدهم:
1- شرکت در فتنه 1388
2- اطاعت از هاشمی و خاتمی
حسین
Iran, Islamic Republic of
اطاعت از موسوی و کروبی یادت رفت