پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مدیر انتشارات کارنامه درگذشت

يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 307026
محمد زهرایی، مدیر انتشارات کارنامه و از ناشران مطرح و پیشکسوت کشورمان ساعتی قبل بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.
به گزارش جهان، شاهرخ تندرو صالح، نویسنده و منتقد ادبی و از دوستان نزدیک محمد زهرایی در تماسی با مهر با اعلام خبر درگذشت محمد زهرایی مدیر انتشارات کارنامه گفت: آقای زهرایی حوالی ساعت ۱۱ صبح امروز یک شنبه ۲۷ مرداد بر اثر سکته قلبی درگذشت.

زنده‌یاد محمدزهرایی مدیر انتشارات کارنامه از ناشران فعال و پیشکسوت کشورمان بود که کتاب‌های مهم و مطرحی را به مخاطبان و علاقه مندان آثار به ویژه ادبی عرضه کرده است.

زهرایی همچنین ناشر انحصاری کتاب‌های نجف دریابندری مترجم مطرح و پیشکسوت کشورمان بود. کتاب «مستطاب آشپزی» تالیف دریابندری که انتشارات کارنامه آن را چاپ کرده است در طول این سال ها چندین بار تجدید چاپ شده است. زنده یاد زهرایی به دقت بیش از حد در کتاب آرایی و عرضه آثاری که کمتر نقدی به آن از هر جهت چه محتوایی چه فرمی وارد باشد، معروف بود و به همین جهت بسیاری از ناشران او را به عنوان یک ناشر پروسواس در کار کتابسازی می‌شناختند.

هنوز زمان و مکان دقیق مراسم تشییع پیکیر زنده یاد محمد زهرایی مشخص نشده است. این مسئله در گزارش های تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *