چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۸
۱۱

داس وزیر روحانی به کار افتاد/ عزل سریع یک مدیر حزب اللهی در وزارت نفت

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 306768
وزیر جدید نفت برای تغییر همه معاونان وزیر نفت از جمله معاون برنامه‌ریزی این وزارتخانه که از نفتی‌های قدیمی است، تا پایان هفته بعد بیشتر صبر نخواهد کرد و مدیران ۴ شرکت اصلی وزارت نفت نیز پیش از بقیه معاونان تغییر خواهند کرد.
داس وزیر روحانی به کار افتاد/ عزل سریع یک مدیر حزب اللهی در وزارت نفت
به گزارش جهان به نقل از فارس، بیژن زنگنه وزیر جدید نفت در اولین اقدام پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس، احمد خالدی معاون بین‌الملل وزیر نفت و مسئول پیگیری پرونده کرسنت در وزارت نفت و شورای عالی امنیت ملی را برکنار و منصور معظمی را نه به عنوان معاون وزیر که به عنوان سرپرست معاونت بین‌الملل منصوب کرد.

بر اساس این گزارش، حکم برکناری خالدی پس از انتصاب رئیس دفتر و مسئول حوزه وزارتی وزارت نفت صادر شد.

دومین تغییر مهم امروز برکناری مرتضی شاه میرزایی از بازرسی وزارت نفت و انتصاب سیدرحیم عقیق به این سمت بود. شاه میرزایی که به عنوان مدیری حزب اللهی شناخته می شود بر خلاف ادعای بعضی رسانه‌های نزدیک به زنگنه درباره تزریق وی از خارج از بدنه نفت به این صنعت، فارغ‌التحصیل دانشگاه نفت بوده است.

چهارمین تغییر روز نخست وزارت زنگنه نیز به انتصاب محسن پاک نژاد به سمت سرپرست اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی اختصاص داشت.

بر اساس این گزارش گفته می‌شود زنگنه برای تغییر همه معاونان وزیر نفت از جمله معاون برنامه‌ریزی این وزارتخانه که از نفتی‌های قدیمی است بیش از انتهای هفته آینده صبر نخواهد کرد و مدیران ۴ شرکت اصلی وزرات نفت نیز پیش از بقیه معاونان تغییر خواهند کرد.

زنگنه در یکی از نطق‌های خود قبل از تصدی وزارت نفت گفته بود: امروز موسم «یوم‌المرحمه» و کار و تلاش همگانی برای خدمت به کشور است.»

وی در نطق‌های دیگر خود نیز پرهیز از انتقامجویی را وعده داده بود.

حسن روحانی رئیس جمهور نیز در اولین نشست خبری خود تعبیر یکی از خبرنگاران درباره داس به دست گرفتن برای دروی مدیران دولتی را نپسندیده و گفته بود من با کلید آمده‌ام نه با داس.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ﺣﺴﻴﻦ
South Africa
اﺻﺤﺎﺏ ﻓﺘﻨﻪ ﺑﺎ ﺑﭽﻪ ﻫﺎﻱ ﺣﺰﺏ اﻟﻬﻲ ﻧﻤﻲ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻳﻚ ﺟﺎ ﻛﺎﺭﻛﻨﻨﺪ اﻳﻦ ﻋﺰﻟﻬﺎ ﺩﺭ ﺩﻭﻟﺖ اﻋﺘﺪاﻝ ﻳﻌﻨﻲ ﺣﺬﻑ ﺣﺰﺏ اﻟﻠﻬﻲ ﻫﺎ اﺩاﻣﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺩاﺷﺖ
میخاستین معاون وزرا رو با نظر حداد با زاکانی تعیین کنند؟
حتما خودش با کلید آمده و داس را بدست وزرایش سپرده است
Iran, Islamic Republic of
بزاريد
داس الان دست ايشونه
روزاي ديگه باقي وزرا هم داساي ديگه اي رو ميكنن
خود آقاي روحاني كه از روز اول داره درو ميكنه وزرا كه ديگه حق دارن!!
مصطفی
غیر از این بود جای تعجب داشت
چه ربطی داره؟ یعنی یه وزیر جرات نداره معاوناشو عوض کنه مبادا که داس زن تلقی بشه؟؟/ از اون حرفاست هااا
علی اسدی
Iran, Islamic Republic of
تغییر مدیریتها طبیعی است مساله غیر طبیعی موضوع داس و کلید است اگر از اول میگفتند خبری نبود نه اینکه بگویند ما اتوبوسی نیستیم و بعد اتوبوسی شوند
آیا نکیر و منکر رو هم در شب اول قبر میتونن برکنار کنند؟! اون وقت که دستشون از همه مناصب و قدرت ها به معنی واقعی کلمه کوتاه میشه؟! ولایمکن الفرار من حکومته!
Iran, Islamic Republic of
دوستان این را بنویسید آقای روحانی این را هم گفت که با داس نیامده ام ولی اونهائی که اتوبوسی آمده اند نیز جائی در دولت ندارند به صرف حزب اللهی بودن که نمیشه معاونت بین الملل وزارت نفت را چرخاند. کمی تامل لازم است.
پيروز
اين كه ميفرمائيد به صرف حزب اللهي بودن نميشه اين سوابق آقاي خالديه:"احمد خالدی" با دکتری الهیات تصدی معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت را بر عهد داشت. البته وی در زمان تصدی( محمد شریعتمداری) بر وزارت بازرگانی معاون وی و ریاست سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان را بر عهده داشت. وی همچنین علاوه بر سابقه ریاست کارگروه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، معاونت آموزشی دانشگاه امام صادق را نیز در پرونده کاری خود دارد.يعني قسمت بين الملل سوابق كار حقوقي را نياز دارد سوابق امنتي را نيز نياز دارد چون خود آقاي شريعتمداري سابقا معاون وزير اطلاعات بودند جزء وزراي خاتمي هم بودند پس معلوم است تاملي بوده و هوائي صحبت نميشود خيلي از نمايندگان به دنبال دفاع از زنگنه نبودند بلكه به دنبال رانت اقتصادي از وزارت نفت براي حوزه انتخابيه خود بودند نمايندگان تهران كه مخالف سرسخت زنگنه بودند دنبال رانت نيستند اما نمايندگان مدافع اين را بدنيد كه براي دوره بعد نمايندگي احتياج به اودلارهاي نفتي دارند!
Iran, Islamic Republic of
ندانستيم موافق بود مخالف بود!! حزب الهي خوبه يا بد؟ نماينده مدافع زنگنه كار خوبي كرد يا بد؟ نمايندگاني كه احتياج به دلار نفتي دارند بايد چيكار كنند؟ برادر من تحليل بايد روشن باشه و قابل هضم! در ضمن مگه بودجه مملكت هركي هر كيه كه دلار نفتيش رو بدن نماينده!!