پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۹
۲۰
اعتراض جدی خانواده‌ها به وضعیت اخلاقی در سواحل شمال کشور؛

در شهرک‌های خصوصی سواحل دریای خزر چه می‌گذرد؟

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 306621
یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید که «چاردیواری، اختیاری» اما انگار دامنه تعریف این «چاردیواری» برای برخی افراد فرا‌تر از محیط خانه رفته و حتی اماکن عمومی را نیز ملک شخصی خود می‌دانند که می‌توانند با هر نوع پوشش و رفتاری در آن حاضر شوند و توجهی به سایر مردم و همچنین ارزش‌های اجتماعی ایرانیان نداشته باشند.
در شهرک‌های خصوصی سواحل دریای خزر چه می‌گذرد؟
به گزارش جهان به نقل از رجا، شهرهای شمالی کشور همیشه به عنوان یکی از اصلیترین مراکز تفریحی و گردشی ایران بوده و مردم از اقصی نقاط کشور برای گذران دوران تعطیلات خود به این استان‌ها سفر می‌کنند. طبیعت بکر، ساحل و دریا، هوای مطبوع و مردم میزبان‌نواز از جمله ویژگی‌های این منطقه است که سبب شده تا میزان مسافرین به شمال کشور، روز به روز افزایش یابد.

اما در سال‌های اخیر، پدیده «شهرک‌سازی» در سواحل دریای خزر به شدت داغ شده و به یک تب واگیر در میان سرمایه‌داران و ثروتمندان تبدیل شده است. خرید شالیزار‌ها و زمین‌های کشاورزی از کشاورزان و باغداران و قطع درختان و تبدیل زمین‌های کشاورزی به شهرک‌های مسکونی، پدیده‌ای است که این سال‌ها رونق بسیاری داشته و مردم نیز از خرید ویلا در این شهرک‌ها استقبال می‌کنند.

با این حال، عدم رعایت شرعیات و عرفیات از سوی ساکنین این شهرک‌ها سبب شده تا مردم و گردشگرانی که برای استفاده از طبیعت و ساحل دریای خزر به این مناطق سفر می‌کنند، از فضای غیراخلاقی سواحل گلایه داشته باشند. از آنجایی که ساحل دریا به طور عمومی برای همه مردم باز و استفاده از آن آزاد است، برخی از ساکنین شهرک‌های کنار دریا بدون توجه به اینکه این منطقه نیز یک فضای عمومی است و باید نسبت به رعایت قوانین اجتماعی در آن، اهتمام ورزید، اقدام به برگزاری مراسم غیراخلاقی با حرکات هنجارشکنانه می‌کنند.



حضور خودروهای گرانقیمت در سواحل، پخش موسیقی‌های زننده با صدای بلند، حرکات غیراخلاقی و رقص مختلط و همچنین استفاده از پوشش‌های غیراسلامی، از جمله مواردی است که با اعتراض جدی مردم و گردشگران مواجه شده و حتی تذکر مردم به این افراد به قانون‌شکنان نیز سبب نشده تا آنان دست از اقدامات غیراخلاقی خود بردارند؛ یعنی وساحل دریای خزر که قرار است یکی از اماکن تفریحی برای خانواده‌های ایرانی باشد، به محل عیاشی و اعمال منافی عفت عده‌ای خاص تبدیل شده است.

جالب اینکه این افراد در واکنش به هرگونه اعتراض، سواحل دریا را نیز ملک شخصی خود عنوان می‌کنند و این حق را برای خود قائلند که چون در فلان شهرک اختصاصی دارای ویلای شخصی هستند، پس می‌توانند در ساحل دریای مشرف به شهرک نیز هرگونه تمایل دارند لباس بپوشند و دست به برگزاری مراسم غیراخلاقی و غیراسلامی بزنند.

به نظر می‌رسد در این زمینه لزوم توجه جدی نهادهای نظارتی وجود دارد و دستگاه‌های انتظامی باید ضمن برخورد با این پدیده شوم که مزاحمت جدی را برای مردم متدین به وجود آورده، زمینه را برای برچیده شدن این رسوم غلط و غیرشرعی فراهم کنند؛ مساله‌ای که قطعا با حمایت گسترده و جدی مردم و افکار عمومی روبرو خواهد شد و اساسا این یک مطالبه عمومی از سوی همه ایرانیان مومن و متدین است که قصد دارند تا با خانواده خود از سواحل دریای خزر برای تفریح و سرگرمی استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
مگربنا نبودسواحل ازادشودو......بعداز8سال تازه صدای شمادرامده!!!!
در تکمیل نکته ای که اشاره فرمودید
تمام مسیر های دسترسی به ساحل مابین امیرآباد و فرح آباد که قبلا به صورت معابر ماشین رو بود پس از صدور دستور آزاد سازی سواحل با ماسه ریزی مسدود کردند و تنها راه دسترسی به ساحل در این محدوده از طریق مجتمع های خصوصی مذکور است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
پول زیادی چه کارها که نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
هفته قبل با خانواده رفتیم شمال خدا شاهده نهایتاً 10 دقیقه توانستیم بنشینیم کنار ساحل از بس افتضاح بود مثل ... توی هم میلولیدند.
ایرانی
سلام
چند روز پیش در یک مکان عمومی در کنار دریا در شمال هم این موضوع را کاملا مشاهده کردم.
آقایان فقط با یک شورت در ساحل در مقابل بقیه خانواده ها به صورت کاملا راحت حضور داشتند.
باز خوبه که شورت پاشون بود دیگه. چند سال دیگه یحمتل بدون شورت ملاحظه می فرمایید
United States
اخه من موندم اومدی لب ساحل اونم ساحل شنی که مخصوص شنا کردنه نه ساحل صخره ای بعد میگه مرده مایو تنش بوده! می خواستی واسه شنا با شلوار بیاد!
نمی دونم شما تعریف ساحل شنی رو میدونی چیه؟ اینکه خانمه لباس مناسب داشته باشه یه حرف دیگه و قانونه دیگس
بعضی از این شهرک ها افتضاح هست...در بین دوستان خودم همه می شناسن این شهرک ها رو
مسیحا
سلام
من دیروز بابلسر و سواحل دریای خزر بودم واقعا وضعیت غیر قابل تصوره
وقتی میرین فکر میکنین تو یه کشور دیگه غیر از ایران هستین
واقعا از بی حجابی هم رد کرده و به لختی رو اوردن و هیچ کس هم کنترل و یا عهده دار نیست
United States
تازه از اين بعد چه خواهد شد ...
بنده دو روزه از شمال برگشتم و متاسفانه نه در کنار دریا و نه در محیط شهرهای ساحلی مثل بابلسر و ... رعایت نمیشه
علی الظاهر مسئولین محترم همه چیز را چسبیده اند جز شرعیات را
امنیت شامل امنیت اخلاقی هم می شود
به کجا می رویم؟
خدا داند
از بسیج و ستاد امر به معروف که خبری نیست
تذکر هم که داده شود متذکر کتک میخورد
نیروی انتظامی که وظیفه اش فقط گرفتن دزد است
(کشور اسلامی رو ببینید با این وضعیتش)
خانواده های متدینی میشناسم با وجود اینکه شمالی هستند که پانزده سال است کنار دریا نرفته
متاسفانه من هم شاهد همین بی بند وباری در خزر شهر بودم و اعتراض کردم در پاسخ شنیدم که در شهرک اجازه بی حجابی و استفاده از موسیقی های مبتذل از طرف حکومت داده شده است ! اگر این گفتار صحت داشته باشد وای به حال مردم و آخرت مسوولین !
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
هرکس وضعیت بد شهرک ها رو انکار کنه سرش رو مثل کبک کرده زیر برف. واقعا بی حجابی بهترین حالتیه که میشه تو بعضی ازین شهرک ها دید وگرنه بعضی جاها پوشش ساحلی کشورهای اروپایی در این شهرک ها مرسوم هست!

ظاهرا نیروی انتظامی هم کاملا با این قضیه انفعالی برخورد می کنه. این درحالیه که بعضی از ساکنان این شهرک ها آدم های مذهبی و مقید هستند که صرفا برای تفریح به ویلای خودشون یا آشناهاشون اومدن ولی با دیدن این صحنه ها فقط آرامششون بهم می ریزه.

فکر کنم فقط تو ایران باشه که بی اعتنایی به قانون رایج مملکت اینقدر راحت باشه
بی نشان
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری میرسد
"اللهم عجل لولیک الفرج"
صالح
يكي از دوستانم دورم ويلا داره توي يكي از همين شهرك ها ؛يه بار بنده رو دعوت كرد منم رفتم؛عرضم به خدمتتون كه فضاي شهرك يه جوريه كه انگار توي ايران نيستي ،و نكته جالب اينكه نبايد از ديدن زنهاي كشف حجاب كرده و لباس باز پوشيده تعجب كني بلكه زماني كه توي شهرك زن با حجاب (منظورم از با حجاب يعني يه معمولي نه چادري) بايد كلي تعجب كني.
ایرانی
سلام
بنده خودم بچه گیلان و یک شهرساحلیم. قبل از حرفم این نکته رو بگم که کلا وضع فضاهای ساحلی مازندران نسبت به گیلان خیلی افتضاح تره.
این گزارشی که شما نوشتید سالیان متوالی ست که بچه حزب اللهی های اینجا دارن فریادمیزنن و به گوش همه ی مسئولین از رییس جمهور تا فرماندار رسیده. اماهیچکس هیچ واکنش جدی برای برخورد با این قضیه هانشون نمیده.دوستان ما دیگه میترسن حتی یه تذکر خیلی ساده بدن، چون عواقبش اینه که دادگاهیش میکنن و بهش میگن توغلط کردی حرف زدی.اصلابه تو چه ربطی داشت این کارخودش مسئولین و مامورینی داره(البته مامورینش تو خوابن) در صورتی که امربه معروف و نهی ازمنکر جز وظایف اولیه یه مسلمانه! این نکته کاملا توحرفای ائمه و حضرت آقا واضح هست.
حسنی
سکوت هر مسلمان
خیانت است به قران
به اسلام
به امام
به شهدا
به رهبری
لطفا همه رو با هم جمع نبندید
سواحل گیلان خیلی هم خوبه و بسیاری شئونات رعایت میشه
بچه حزب اللهی ها بیایین گیلان شونصدتا ساحل بهتون نشون میدوم که با خیال راحت بتونید برید
مهدی
در تکمیل کامنت عزیزی که گفته
مگربنا نبودسواحل ازادشودو......بعداز8سال تازه صدای شمادرامده!!!!
باید گفت
آزادی داریم تا آزادی
آزادی سواحل از خصوصی شدن توسط نهادها
یا آزادی سواحل مثل آزادی دانشگاه آزاد که از همه نظر آزاد آزاده
والله قسم همه مسئولند
خداي متعال با كسي رودربايستي ندارد
دلمونو به اسم جمهوري اسلامي خوش نكنيم احكام خدا بايد اجرا شود...
مومنين،نيروي انتظامي ، قوه ي قضائيه همه و همه مسئولند و در پيشگاه خداي متعال از آن ها سوال خواهد شد كه فريضه ي امر به معروف و نهي از منكر را چگونه انجام دادند