پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

رسوایی اخلاقی دست ازسر BBC برنمی‌دارد

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 306529
يكي از مجريان سابق بي بي سي كه پيشتر دو بار در ارتباط با فساد اخلاقي بازداشت و بازجويي شده بود، امروز رسما به ۱۲ فقره آزار و اذيت جنسي متهم شد.
به گزارش جهان به نقل از ايرنا، ديو لي تراويس در دهه هاي ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ ميلادي از مجريان معروف راديو بي بي سي بود و با جيمي ساويل ديگر مجري مشهور بنگاه سخن پراكني بريتانيا كه فساد اخلاقي گسترده وي سال گذشته فاش شد نيز ارتباطاتي داشته است. 
 
پليس اسكاتلند يارد انگليس كه درباره سوءاستفاده هاي جنسي جيمي ساويل و ديگران تحقيق مي كند، امروز اعلام كرد كه ديو لي تراويس به ۱۲ فقره سوءاستفاده و آزاد جنسي ۹ دختر و زن جوان متهم شده است. قربانيان وي بين ۱۵ تا ۲۹ سال سن داشته و بين سال هاي ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۷ هدف آزار و اذيت اين مجري مشهور بي بي سي قرار گرفته اند. 
 
تراويس ۶۸ ساله كه در پاييز و زمستان سال گذشته دو بار توسط پليس بازداشت و بازجويي شد، هم اكنون به قيد وثيقه آزاد است و بايد جمعه هفته آينده در دادگاه وست مينستر شهر لندن حضور يابد. 
 
نماينده دادستاني انگليس نيز با تاييد تشكيل پرونده قضايي براي اين مجري سابق بي بي سي اعلام كرد: ما پس از بررسي دقيق شواهد و مدارك جمع آوري شده توسط پليس، به اين نتيجه رسيديم كه از مجموع ۱۹ اتهام مطرح شده عليه آقاي تراويس، مستنداتي در مورد ۱۲ اتهام وجود دارد كه وي بايد در دادگاه پاسخگوي آنها باشد. 
 
تراويس اتهامات مطرح شده را رد كرده و از تشكيل پرونده قضايي عليه خود ابراز تاسف و تعجب نموده است. 
 
يكي ديگر از مجريان باسابقه بي بي سي به نام استوارت هال اخيرا به اتهام چندين فقره كودك آزاري و سوء استفاده جنسي از دختر بچه هاي ۹ تا ۱۷ ساله به ۳۰ ماه زندان محكوم شد. 
 
استوارت هال ۸۳ ساله متهم بود كه طي سال هاي ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۶ و در اوج فعاليت هاي خود براي بي بي سي، چندين كودك را مورد سوءاستفاده و آزار و اذيت جنسي قرار داده است. 
 
وي پيش از دستگيري در اواخر سال ۲۰۱۲ ميلادي، گزارشگر ورزشي در شبكه ۵ راديو بي بي سي بود. 
 
طي ماه هاي گذشته چند مجري سابق و فعلي بي بي سي با اتهامات مشابه بازداشت و مورد بازجويي قرار گرفته اند. 
 
برخي از افراد بازداشت شده با جيمي ساويل مجري مشهور بي بي سي كه فساد اخلاقي گسترده وي پاييز سال گذشته فاش شد، ارتباط داشته اند. 
 
جيمي ساويل كه در دهه ۱۹۶۰ ميلادي كار خود را در راديو و تلويزيون بي بي سي آغاز كرد، به مدت چهار دهه از مجريان مشهور اين بنگاه بود و با سفارش و پيگيري هاي مارگارت تاچر نخست وزير اسبق انگليس، از ملكه اين كشور لقب سر دريافت كرده بود. 
 
ساويل در اكتبر ۲۰۱۱ ميلادي و در سن ۸۴ سالگي مرد، اما هنوز سالگرد مرگ وي فرانرسيده بود كه گزارش هاي فساد اخلاقي وي رسانه اي شد. 
 
اين مجري سرشناس متهم بود كه در طول بيش از چهار دهه فعاليت خود در بي بي سي صدها نفر از زنان، دختران و حتي پسران كم سن و سال را مورد تجاوز و يا آزار و اذيت جنسي قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *