پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۷

نطق علی ربیعی شبیه سخنان ملاحسین‌قلی همدانی شد!

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 306099
علی لاریجانی فراز پایانی نطق علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار را به مزاح به سخنان عارفانه ملاحسینقلی همدانی تشبیه کرد.
نطق علی ربیعی شبیه سخنان ملاحسین‌قلی همدانی شد!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه مزاح‌های خود با برخی وزرای پیشنهادی، فراز پایانی نطق علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار، رفاه و تعاون اجتماعی را به سخنان ملاحسینقلی همدانی تشبیه کرد.

این تشبیه لاریجانی و "عارفانه" خواندن سخنان ربیعی پس از آن صورت گرفت که ربیعی در پایان سخنان خود، نامه امام علی(ع) به عثمان بن حنیف را قرائت کرد.

ملاحسینقلی همدانی از عرفای به نام شیعه است که در سال ۱۲۳۹ هـ . ق در روستاى «شوند درگزین» از توابع همدان، به دنیا آمد. وی توانست عارفان بزرگى را پرورش دهد که جزو افتخارات تشیع به شمار می‌آیند.

به هنگام تدریس، شاگردانش آن چنان تحت تأثیر سخنان او قرارمی‌گرفتند که خویش را از یاد می‌بردند و ساعتها محو روحانیت کلام استاد می‌شدند. علامه طباطبایى (ره) نقل می‌کند: «مرحوم آقا سید على قاضى می‌فرمود: در ایام تشرفم به نجف اشرف، روزى در معبرى فردى را دیدم که کنترل کافى بر خویش نداشت. از یکى پرسیدم: آیا این مرد اختلال فکر و حواس دارد؟ در پاسخ گفت: خیر، او هم اکنون از جلسه‌ی درس اخلاق آخوند ملا حسینقلی همدانى برخاسته است و این از خود بی‌خودى که در او مشاهده می‌شود، تأثیر کلام و تصرف روحى آن جناب است.»

بخشی از نامه امیرالمومنین(ع) به عثمان بن‌حنیف که توسط علی ربیعی قرائت شد به این شرح است:

اى دنیا از من دور شو، افسارت را به پشتت افکندم. من خود را از چنگال‌هایت رها کردم و از دامهایت بیرون افکندم و از آن پرتگاهها که بر سر راه من کنده‌اى اجتناب کرده‌ام. آن گردن فرازانى که با دلیریهایت فریفتى، اکنون کجایند؟ آن مردمى، که به زرق و برقهایت مفتون ساختى، چه شدند آرى همه در گور خفته‌اند. به خدا سوگند، اگر تو موجودى مجسم بودى و پیکرى محسوس، به خاطر آن گروه از بندگان خدا که به سراب آرزوها فریفته‌اى و آنها را در گودالهایى که بر سر راهشان تعبیه کرده‌اى، سرنگون ساخته‌اى و پادشاهانى که به ورطه نابودى سپرده‏‌اى و به آبشخور بلا آنجا که هیچکس را از آن بازگشتنى نیست کشیده‏‌اى، حد خد را بر تو جارى مى‌ساختم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
یاد آقای مهاجرانی افتادم که چگونه نمایندها را با سخنان فریبایش اغوا می کرد!
مشکل ما حرف نیست مشکل عمل آقایان است!
در برابر آقای ربیعی باید سخن مولا علی علیه السلام را گفت که در وصف منافقان فرمود: یقولون ما تعرفون و یفعلون ما تنکرون
علی
واقعا باید تاسف خورد.نماینده کرمان 10 دقیقه وقت ملت راتلف کرد تا بگوید وزیرکاربایداقتصاددان باشد چون درآن شرکت سرمایه گذاری(شستا) وبنگاههای متعدد اقتصادی وجوددارد.محجوب بایک بند ازقانون به اویادآورشد که تامین اجتماعی دیگرحق بنگاهداری ندارد!!!!!!!!!!!!
جناب ربيعي!
به عمل كار برآيد به سخنداني نيست.
آيا آن موقع كه در جمع فتنه گران حضور داشتي فرمايشات مولا را در خروج عليه دولت حق و نظام اسلامي به ياد نياوردي؟؟

متأسفانه مخالفان ايشان به مسئله فتنه اشاره ننمودند و اين شائبه را ايجاد ميكند كه مبادا عده اي براي ظاهرسازي بعنوان مخالف صحبت ميكنند و فقط مسايل تخصصي را بهانه كردند تازه كلي هم از ايشان بعنوان مخالف تمجيد كردند!! تا مبادا آنهاييكه ميخواهند به ارتباط ايشان با فتنه و مسائل قتلهاي زنجيره اي اشاره كنند؛‌ مجال صحبت در قامت مخالف را بيابند.
بسمه تعالی
آقای رئیس جدیدا عارف مسلک هم شده اند!
وقتی همه چیز بر وفق مراد آدم میشود کبک آدم هم خروس میخواند
نمایندگان نباید به این سه وزیر (زنگنه، ربیعی، آخوندی) رای بدهند.
هرسه اینها جزء اعضا ارشد ستاد موسوی بودند که تا شهریورماه سال 88 هم فعالیت می کردند.
هر سه این وزارت خانه ها بر شریان های حیاتی اقتصاد کشور تکیه دارند و با توجه به نفوذ فتنه گران بر این سه وزارت خانه حیاتی عواقب سنگینی خواهد داشت.
این وزارت خانه بسیار مهم تر از وزارت خانه هایی چون آموزش و پرورش است.
Australia
یک کلمه از فتنه ٨٨ صحبت نکرد به این میگن آدم سیاسی امنیتی
نمایندگان نباید به ایشان رای دهند
ایشان ثابت کرد که اهل فتنه است
صحبت های ایشان تداعی گر صحبت های مهاجرانی فراری بود
United States
خيلي كار اشتباهي كردند نطق يك آدم مجهول الحالي.را با بزرگ مرد خدا يكي مي كنند واقعا متاسف بايد بود