جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

انتقاد شدید فتح‌الله‌زاده از صداوسیما

یک شبکه را به من بدهند ۲۰۰ میلیارد به فوتبال می‌دهم
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 305937
مدیرعامل باشگاه استقلال تهدید کرد اگر وضعیت حق پخش تلویزیونی به همین منوال باشد از حضور دوربین‌های تلویزیونی در بازی‌های تیمش جلوگیری می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علی فتح‌الله‌زاده در نشست اتحادیه باشگاه های فوتبال ایران با انتقاد شدید از وضعیت حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ برتر گفت: من حرفی زده‌ام که پای آن می‌ایستم، حتی اگر باعث از دست دادن شغلم شود. اگر وضعیت حق پخش تلویزیونی به همین منوال باشد من حاضرم از حضور دوربین‌های تلویزیونی در بازی‌های تیمم جلوگیری کنم.

وی ادامه داد: دو ماه پیش در فراکسیون تخصصی مربوط به این مساله در مجلس بحث حق پخش را مطرح کردم. آن‌جا به ما می‌گفتند که مدیران باشگاهی، مدیر هزینه هستند و من در جوابشان گفتم این مدیران ایرانی هستند که با وضعیت اسفبار فعلی مدیریت می‌کنند. مدیران باشگاه‌هایی مثل چلسی، منچستر و آرسنال اگر این وضعیت را ببینند اصلا به ایران نمی‌آیند، چه برسد که مدیریت کنند. فوتبال امروز پیچیده نیست و همه می‌دانند درآمد و هزینه‌اش کجاست. در آلمان ۵۰ درصد درآمد باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی است. این رقم در اسپانیا و ایتالیا بالغ بر ۶۰ درصد است. دیگر بدترین جا هم اگر بنگلادش باشد ۴۵ تا ۵۰ درصد درآمد باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی است.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: مدیران صدا و سیما می‌گویند که درآمدزایی وجود ندارد. من به آنها می‌گویم وقتی برای شبکه‌ای که با پنج نفر می‌شود اداره‌اش کرد ۵۰۰ نفر را سر کار گذاشته‌اند و پسرخاله و پسرعمه‌هایشان را به آن‌جا برده‌اند چرا حقوق آنها را ما باید بدهیم. این‌جا همان جایی است که عامل بدبختی فوتبال است. می‌دانم که این حرف‌ها برای من هزینه دارد و صدا و سیما از همین فردا در کار من می‌گذارد و مثلا از اتاقم فیلم می‌گیرد و می‌گوید که در اتاقش سوسک پیدا شده است! آنهایی که ما را می‌زنند و می‌گویند که مدیر هزینه هستیم باید بدانند که نصف درآمد ما را خودشان گرفته‌اند. بعضی مواقع برای دوستان صنعتی ما سوءتفاهم می‌شود. من خوشحال می‌شوم که به تیم‌های صنعتی سه برابر حالا پول بدهند اما حرفم این است که اگر حق آنها را می‌دهند ما را هم به جایی وصل کنند که حقمان را بگیریم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه گفت: در مجلس می‌گفتند که چرا دولت پول بیت‌المال را به استقلال و پرسپولیس می‌دهد. من با آقایان مجلسی درگیر شدم و گفتم کجا به استقلال و پرسپولیس پول می‌دهند؟ حق تلویزیونی این دو تیم ۳۰ میلیارد تومان است. نمایندگان مجلس آن ۳۰ میلیارد را به ما نمی‌دهند و می‌خورند و وقتی دولت ۶ میلیارد تومان به ما می‌دهد آن را در بوق و کرنا می‌کنند. ۳۰ میلیون ما را بدهید، ۶ میلیارد شما را نمی‌خواهیم.

وی ادامه داد: من اکنون عبوس و مضطرب و نگران و غمگینم. ابتدای فصل بودجه‌ی تیم ما ۲۳ میلیارد تومان بسته شد و من با ۱۵ میلیارد تومان تیم خود را بستم. قرار بود از آن ۲۳ میلیارد تومان ۱۰ میلیاردش را طبق مصوبه مجلس به ما بدهند اما تاکنون حتی یک ریال هم نداده‌اند. تیم‌مان هفته‌ی بعد با نماینده تایلند بازی دارد؛ در حالی که من نه پول هتل داده‌ام و نه اقدامات لازم را انجام داده‌ام و به همین دلیل مضطربم. اسپانسرم را هم اول فصل بسته‌ام و اسپانسر تمام پول را یکجا به من نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا،‌ فتح‌الله‌زاده در ادامه از پیشنهادش به صدا و سیما سخن گفت: من به آقای ضرغامی گفتم که اگر می‌گوید اداره شبکه هزینه دارد یکی از شبکه‌های صدا و سیما را به من بدهد تا من آن را ۲۴ ساعته اداره کنم و نه تنها هزینه‌ای نگیرم بلکه ۲۰۰ میلیارد تومان هم به فدراسیون فوتبال بدهم تا بین تیم‌ها پخش کند. مرد است و حرفش. من ۲۰ سال است که در فوتبال مدیریت می‌کنم. فوتبال مثل گنج است و به هر طرفش که نگاه کنید پول است. من می‌توانم این پول را دربیاورم. حرفم این است که اگر دعوایی داریم همین جا بکنیم ولی بیرون از این جا از یکدیگر حمایت کنیم.

وی افزود: افسوس می‌خورم که ۱۵ سال از عمرم را در فوتبال گذاشتم و امروز فحش می‌خورم. من یک لکسوز ۱۵۰ میلیون تومانی داشتم و به بازیکنم دادم چون حاضر نبود قرارداد ببندد. آن‌وقت جایی نوشتند که فتح‌الله‌زاده ماشین خط خطی‌اش را به بازیکنش داده تا از بودجه‌ی باشگاه ماشین نو بخرد. باشگاه اگر پول داشت که به بازیکن می‌داد. یک روزنامه به شمال رفته و از آپارتمانی که به حنیف عمران‌زاده داده‌ام عکس گرفته و گفته که پنت‌هاوس فتح‌الله‌ازده ۲ میلیارد تومان می‌ارزد. به آنها گفتم ۴۰۰ میلیون تومان بدهید آن پنت‌هاوس مال شما.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه خطاب به حاضرین در جلسه گفت: شما همه جبهه رفته‌اید ولی منتی نمی‌گذارید. شهدا بر ما منت دارند. ارتش به سربازانی که ۲۴ ماه در جبهه بودند در مراسمی یک نشان سربازی داد که یکی هم به من دادند اما هیچ روزنامه‌ای دو خط درباره‌اش ننوشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *