شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
نوبخت در دفاع از کابینه دولت مطرح کرد؛

برنامه اقتصادی۱۰۰روزاول؛ارائه لایحه بودجه۹۳

مرحله دوم هدفمندی افزایش یارانه اقشار کم درآمد
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 305787
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: پرداخت یارانه ها تا پایانه مرحله نخست به همین شکل ادامه دارد در مرحله دوم هدفمندی افزایش یارانه نقدی به سمت اقشار کم درآمد است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات کابینه روحانی گفت: در بیانات مخالفین برنامه و خط و مشی ها و ترکیب کابینه نکاتی است که به چهار مورد آن پاسخ می دهم.

وی در پاسخ به واکنش مخالفین که گفتند به حماسه اقتصادی در برنامه دولت اشاره نشده است، گفت: اگر برنامه ای تقدیمی دولت به ویژه در بخش اقتصاد مورد عنایت نمایندگان قرار گیرد یک هدف ویژه برای دوره ۴ ساله تا ۱۳۹۶ بحث بهبود وضعیت معیشت مردم است که این هدف از دوطریق افزایش قدرت خرید و کاهش فاصله درآمدی دهکهای بالا و پایین است.

نوبخت تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه را ۲ راهبرد اساسی برای این هدف عنوان کرد و گفت: در تولید ثروت ملی ایجاد رشد اقتصادی مهم است که از طریق بهبود فضای کسب و کار ایجاد می شود. رشد ۸ درصدی در سیاستهای کلی پنجم توسعه که مورد تاکید قرار گرفته را ایجاد می کند و قطعا می توانیم حماسه اقتصادی را تامین کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت در برنامه اقتصادی به بهبود فضای کسب و کار و اجرای دقیق سیاستهای اصل ۴۴ تاکید دارد، گفت: نکته مبهم دیگر نامعلوم بودن وضعیت پرداخت یارانه ها است. قانون هدفمندی تا مادامی که اصلاح نشود مورد اجرا قرار خواهد گرفت. پرداخت یارانه ها تا پایانه مرحله نخست به همین شکل ادامه دارد در مرحله دوم هدفمندی افزایش یارانه نقدی به سمت اقشار کم درآمد است.

نوبخت در دفاع از اظهارات مخالفین مبنی بر عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت تصریح کرد: با صراحت تاکید می کنم نه تنها هماهنگی در سیستم اقتصادی به حد کافی و ضروری است و همه توافقات صورت گرفته حتی در وزارتخانه های غیر اقتصادی نیز تلاش شده هماهنگی وجود داشته باشد و کابینه منسجم و هماهنگ بتواند کارش را انجام دهد.

نوبخت در چهارمین نکته به بحث برنامه ۱۰۰ روزه دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: البته بعضی از مخالفان این چنین بیان کرد که دولت روحانی قصد دارد مشکلات اقتصادی را در ۱۰۰ روز حل کند قطعا در بیانات روحانی این نکته در ۱۰۰ روز مشکلات حل شود نبوده، آنچه هست برنامه ای است که برای این ۱۰۰ روز تهیه شده است. ما برای حل مشکلات اقتصادی و حتی برای صد روز اول برنامه داریم و در حوزه برنامه و بودجه حداقل سه برنامه در ۱۰۰ روز اول اجرا می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: ابتدا اصلاح قانون بودجه را مد نظر داریم، عملکرد سه دوازدهم و چهار دوازدهم حکایت از عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده دارد و اگر بخواهیم ماههای پایانی سال با مشکل مواجه نشویم باید بر تخصیص منابع متناسب با دریافت‌ها عمل کنیم.

نماینده روحانی در مجلس گفت: در۱۰۰ روز اول لایحه بودجه ۹۳ به مجلس ارائه خواهد شد و دولت تدبیر و امید خود را موظف می داند قبل از ۱۵ آذر سال جاری لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *