پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا خبر داد

بین الحرمین سنگ فرش شد

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 305735
پروژه سنگ فرش بین الحرمین با حضور مسئول ستاد بازسازی کربلا و جمعی از مسئولین عراقی و خیل زائرین مشتاق ابا عبدالله الحسین افتتاح شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، این پروژه که تامین هزینه آن توسط وزارت مسکن و شهرسازی عراق صورت گرفته بود ، توسط هنرمندان سنگ کار ایرانی در دو شیفت با سرعت و دقت انجام شده و به اتمام رسید.

این پروژه با مساحت۱۵۰۰۰متر مربع شامل سنگ فرش بین الحرمین پیرامون آبخوریها و باغچه ها بوده که با بهترین نوع سنگ و توسط استادکارانی از کاشان، رفسنجان، شیراز و کرمان با تمام وجود و نشان دادن ارادت به ابا عبدالله الحسین به انجام رسید و جلوه ای زیبایی به این گذرگاه عشق بخشید.

احمد رنجبر رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا در حاشیه مراسم گفت: پروژه سنگ فرش بین الحرمین حدوداً ۲ ماهه به طول انجامید که در مقایسه با متراژ و با توجه به شرایط سخت کار در گرمای شدید عراق حقیقتاً یک رکورد است.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به تدابیر مهندس پلارک رییس ستاد و حساسیتی که روی این شهر که قبله دلهاست وجود دارد سعی شده که پروژه های بسیاری را در کربلا به اجرا در آوریم.

رنجبر ضمن برشماری پروژه هایی نظیر مجمع سیدالشهداء و طرح یا حسین که شامل سنگ کاری ، آیینه کاری و کاشی کاری حرم مطهر بوده و از همه مهمتر ساخت و نصب ضریح جدید امام حسین(ع) گفت: بیمارستان فوق تخصصی امام سجاد که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد و طرح ترفیع گنبد حضرت ابا عبدالله که مقدمات آن انجام شده است از دیگر پروژه هایی است که ستاد در این شهر در دست اجرا دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *