جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۲۰

نجفی وقوع "فتنه" را انکار کرد!/ جمع‌آوری اسناد درباره میلی‌منفرد

يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 305475
عضو کمیسیون آموزش گفت: محمد علی نجفی در نشست گذشته‌کمیسیون آموزش، فتنه را انکار کرد و می‌گفت تعریف ما از فتنه با تعریف او متفاوت است و به نوعی وجود فتنه را انکار می‌کرد.
نجفی وقوع "فتنه" را انکار کرد!/ جمع‌آوری اسناد درباره میلی‌منفرد
به گزارش جهان، زهره طبیب‌ زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به نشست امروز این کمیسیون با تعدادی از وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، گفت: در این جلسه بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی‌کشور، محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات، حمید چیت چیان وزیر پیشنهادی نیرو و محمدرضا نعمت زاده وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.

وی افزود: بیژن زنگنه در جلسه امروز در خصوص مواضعش در فتنه ۸۸ اعلام کرد‌ که تا روز ۲۹ خرداد و جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری بود، در حمایت از یک‌کاندیدا حضور داشتم و از او دفاع می کردم اما بعد از ۲۹ خرداد خود را کنار‌کشیدم. این مجموعه اظهاراتی بود که آقای زنگنه در رابطه با فتنه ۸۸ بیان کرد.

عضو کمیسیون آموزش با اشاره به حضور محمدرضا نعمت زاده در این نشست اظهار‌داشت: در رابطه با آقای نعمت‌زاده اظهارنظرهای مختلفی در نشست امروز مطرح شد؛ معتقدم نظام جمهوری اسلامی بعد از ۳۴ سال در دهه چهارم انقلاب به مصلحتش نیست‌که وزیر ۶۸ ساله معرفی‌کند. حتی در جوامع پیشرفته دنیا نیز افرادی در این سن در اتاق‌های فکر مشغول به کار می‌شوند نه اینکه در میدان کار اجرایی حضور پیدا کنند. نیروهای تازه نفس در انقلاب به حدی وجود دارند که انقلاب اسلامی باید از آنها در میدان عمل و کار اجرایی استفاده کند.

طبیب زاده ادامه داد: نقدی که به شخص نعمت‌زاده وارد بود، این مسئله بود که لیسانس وی جغرافیای سیاسی و فوق لیسانس او در مدیریت صنعتی بوده که آن را هم نیمه تمام گذاشته است. دیگر دوران ابتدای انقلاب گذشته که فردی فاقد تخصص لازم باشد و در چندین مسئولیت همزمان را به عهده بگیرد. نعمت‌زاده با آزمون و خطا وارد عرصه صنعت شده و در مقابل بحث تجارت یک رشته تحصیلی کاملا جدا است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث صنعت یکی از شاخص‌های رشد تمام کشورهاست و مسئله تجارت با زیربناهای صنعت و کشاورزی مرتبط است، سپردن سکان این وزارتخانه به فردی که در مرز ۷۰ سالگی است و در سن بازنشستگی قرار دارد، نشانه عدم تدبیر است. این گونه انتخاب‌ها این پیام را می‌دهد که نظام در دهه چهارم خود نتوانسته چندین مدیر جوان را تربیت کند و باید مدیران خود را از بین مدیران دهه ۶۰ انتخاب کند.

عضو کمیسیون آموزش تاکید کرد: فکر می‌کنم آقای نعمت زاده نباید چنین پستی را می پذیرفت چرا که وقتی کسی در خود دوران کهولت و ناتوانی جسمی را احساس می کند، شرعاً در قبال جامعه مسئول است تا این چنین مسئولیت های سنگین را به عهده نگیرد.

طبیب زاده در ادامه افزود: همچنین دیگر وزرای پیشنهادی نیز در جلسه امروز بیشتر بحث‌های تخصصی خود را بیان و نمایندگان نیز پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد:کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اسنادی را در خصوص عملکرد و سوابق گذشته جعفر میلی منفرد وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات‌ و محمد علی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جمع آوری کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تاکید کرد: محمد علی نجفی در نشست گذشته‌کمیسیون آموزش، فتنه را انکار کرد و می‌گفت تعریف ما از فتنه با تعریف او متفاوت است و به نوعی وجود فتنه را انکار می‌کرد و ظاهرا آنچه نمایندگان به نقل از مقام معظم رهبری درباره فتنه ۸۸ مطرح می‌کردند، مورد قبول آقای نجفی نبود و ظاهرا از نظر آقای نجفی فتنه‌ای وجود نداشته است.

طبیب زاده در خصوص سوابق جعفر میلی منفرد نیز گفت: اسنادی نیز در خصوص وی جمع آوری کرده‌ایم و از دوستان و مطلعین گرفته‌ایم، اما اگر دانشگاهیان اسنادی بیشتری در این زمینه دارند می توانند به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارسال کنند.

وی در پایان گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، تأکید کرد: ما این اسناد را از دوستانی که همراه آقای میلی منفرد بوده‌اند، جمع آوری کرده‌ایم؛ البته ممکن است دیگر اعضای کمیسیون آموزش از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی استعلامی انجام داده باشند، اما بنده خبری ندارم.

همچنین قاسم جعفری دیگر عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرگزاری تسنیم با اشاره به سخنان امروز بیژن زنگنه، وزیر پیشنهادی نفت گفت که، "زنگنه در این جلسه پذیرفت که آنچه که رهبر انقلاب در مورد فتنه محکوم کرده را حتما محکوم می‌کند."

وی افزود: در این جلسه به آقای زنگنه گفته شد که خواص سوای از اینکه کاری انجام ندادند، باید به نفع نظام و علیه فتنه موضع‌ می‌گرفتند که زنگنه نیز پاسخ داد: اگر احساس کنم مقام معظم رهبری از آمدن بنده ذره‌ای تکدر خاطر دارند، نمی‌آیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهرداد
نمایندگان محترم مجلس
رئیس جمهور محترم
اگر از عوامل فتنه 88 و یا حامیان آن ،کسی به وزارت برسد ،خون جوانان ولایی و زخم خورده این مملکت به جوش خواهد آمد...
خون رفیق شهیدم که در فتنه 88 به دست همین آقایان ریخته شد به گردن شما نمایندگان محترم مجلس
از خون شهدای فتنه نخواهیم گذشت!
وحید
United States
متاسفم برای نمایندگان مجلس که به جای شنیدن پیام مردم و همراهی با دولت برای کاستن از مشکلات، مانند بازجوهادر پی گرفتن اعلام برائت و غلط کردم گفتن از " فتنه" هستند
United States
متاسف نباش وحساس نشو وظیفه نماینده همین است عزیزم
طبق اصل ۷۶ قانون اساسی «مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد».
وحيد جون!
نمايندگان مجلس هم، منتخب مردم هستند. مجلس در رأس امور است.
United States
انشاا... همه وزرای ‍با آرای زیاد انتخاب می شوند و این آخرین تحرکات تندرو ها نیز ناکام خواهد ماند.
Iran, Islamic Republic of
بعنی چی که همه رای اعتماد بگیرند
باید بحث بشه روی وزرا و اتفاقا لزوما نباید همه رای بگیرن
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
همین مونده بود که تو مجلس هم ادما بازجویی و تفتیش عقاید بشن.واقعا که
انگار احمدی نزاد هنوز نرفته است زیرا اخلاق زشت سند جمع کردن و زیررو کشیدن درمیان برخی ازنمایندگان باقی است . در انتخابات بعد مردم به حساب بازماندگان متحجر خواهند رسید!
Iran, Islamic Republic of
خواهر یا برادر گرامی
نماینده مجلس باید دنبال سند و ... باشه و چون باید رای بده
باید بدونه اگه کسی مشکلی داره همین الان تاییدش نکنند تا مجبور نشن دو ماه دیگه رای اعتمادشونو پس بگیرن و مدیریت کشور بی ثبات بشه
راضیه
آن را که حساب پاک است از محاسبه (تحقیق و تفحص) چه باک است؟!
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان یک شهروند عادی به حکم وظیفه شرعی ماجرایی را که درمورد ایشان شاهد بوده ام بازگو میکنم:
درزمان وزارت ایشان اینجانب با خانواده درصف سوارشدن به تله کابین نمک آبرود بودم ایشان نیز با خانواده پشت سر ما درصف ایستاده بود. من ابتدا ایشان را نشناختم و با ایشان مشغول گفتگو بودم که متصدی مربوطه آمد و درگوشی به ایشان گفت: آقای وزیر ما یک درب مخصوص داریم که شما میتوانید بدون صف وارد شوید. ایشان نپذیرفتند. بعدها دیدیم که پایین رده ترین مسئولین هم از ابتدا به دنبال درب مخصوص میگشتند. من از آن موقع برای تفکر ایشان احترام زیادی قائلم.
محمد
خب ربطي داشت؟! ايشون يك ويژگي مثبت دارد كه پارتي بازي نكرده (تازه طبق گفته شما!)، مگر بايد پارتي بازي مي‌كرد؟!
اما اهل فتنه بودن و عدم مرزبندي با دشمنان، چيزي نيست كه براي يك وزير قابل چشم پوشي باشد.
از اين عزيزان مخالف و عصبانى ، بعضا، يه سؤال دارم : شما كه اينقدر داريد با بررسي صلاحيت وزرا مخالفت مى كنيد ميشه بفرماييد چرا تو مهد آزادى نه يه نفر مخالف هولوكاست بلكه يه نفر كه آيپك تاييدش نكنه تو چنين جايگاهى قرار نميگيره ؟! معلومه چون براى منافعى كه براى خودشون تعريف كردن و با سياست هاى كلى نظامشون درست يا غلط تعارض داره !!!

به لجن كشيدن مشاركت بالاى هشتاد درصدى ملت در دنيا و ضربه به وجهه بين المللى كشور موافق منافع ماست؟! يا برهم زدن امنيت ملى با ايجاد زمينه براى حضور منافقين كه دشمن قسم خورده ما هستند؟
منضوره ازغدی
ببخشید در مورد بیژن زنگنه که گفته اگه مقام معظم رهبری ذره ای تکدر خاطر داشته باشید وزیر نمیشم. ... الان رهبری باید بیان بگن تکدر خاطر دارن؟؟؟؟ اصلا رهبری چنین کاری می کنن؟؟
محمد رهنما
United States
مجلس در راس امور است
امام (ره) این جمله را فرمودند

پس بدون شک سهم بیشتری نیز در عواقب امور دارد و باید بیشترین دقت را الان به کار گیرد نه اینکه امروز مصلحت اندیشی کند انهم با سهل انگاری و به خیال اشتباه حسن نیت نشان دادن به دولت یا همکاری و تعامل غلط با دولت و در آینده چوبش را که ملت خوردند از در سوال و استیضاح و هزینه بی مورد به کشور وارد شود میزان پایبندی به نظام، رهبری و قانون اساسی یک وزیر در جمهوری اسلامی در اولویت است و بحث موضع در برابر فتنه نیز در اصل همین پایبندی را نشان میدهد و البته که همراه با این پایبندی تخصص توانایی های شخص هم از اهمیت برخوردار است متاسفانه برخی از این افراد اینگونه نیستند.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام، پایه پیشرفت و آبادانی و استقلال هر کشور را آموزش و پروش و آموزش عالی تعیین می کنند در دوره به اصطلاح اصلاحات (وزارت آقای نجفی) ضعیف ترین نیروها از طریق نهضت سواد آموزی و برای مقطع متوسطه از طریق حق التدریس استخدام می شدند با توجه به اینکه این نیروها چندین سال با حقوق بسیار ناچیز کار می کردند بنابراین افراد وامانده از همه جا جذب آموزش و پرورش می شدند و این در حالی است که باید معلمین بسیار باهوش و مستعد باشند تا بتوانند استعدادهای مختلف دانش آموزان را کشف و شکوفا کنند به همین دلیل در کشورهای پیشرفته بیشترین حقوق را معلمین می گیرند تا بهترین افراد جذب شغل معلمی شوند. باید از دولت آقای احمدی نژاد و آقای حاجی بابایی به خاطر راه اندازی دانشگاه فرهنگیان تشکر کرد که کاری بزرگ و مهم در راستای اقدامات دلسوزانه ی شهید رجایی انجام دادند حضور آقای نجفی باعث بازگشت به عقب و مانع پیشرفت و استقلال علمی و شکوفایی استعدادها خواهد شد و استقلال و پیشرفت کشور را به خطر می اندازد.
احمد عبدالله زاده
مسلم است که فتنه گر فتنه را قبول نکند!!! همچنان که دزد دزدی خود را قبول نمی کند اگر به دزد بگوئی تو دزدی میکنی خواهد گفت من سهم خود را اینگونه بدست می آورم و چون میداند مجازات دزدی سنگین است کلمه دزد را نسبت به خود قبول نمی کند .

فتنه گران هم فتنه به این بزرگی را قبول ندارند چون می دانند مجازات فتنه گری مرگ واعدام است لذا اصل فتنه را رد می کنند .

حالا فکر کنید اینها چهار سال وزیر هم بشوند و مورد انتقاد هم قرار بگیرند آنوقت است که همه چیز را انکار می کنند .
زنگنه: " اگر احساس کنم مقام معظم رهبری از آمدن بنده ذره‌ای تکدر خاطر دارند، نمی‌آیم. "

شما اصلاح طلبان هر وقت به نفعتان هست از رهبري خرج مي كنيد و وقتي هم به نفعتان نباشد مي خواهيد رهبري براي تك تك شما هزينه شود و نمي خواهيد با شواهد و بينه روشن كنار برويد.

لازم نيست ايشان درباره شخصي چون شما نظر مستقيم بدهند شما خودتان ببينيد چقدر در راستاي فرمايشات ايشان مبني بر پاكدستي مديران و نيز حفظ بيت المال هستيد؟ قطعا اگر درست بتوانيد ببينيد كه بعيد ميدانم،‌ خودتان كنار ميكشيد.
United States
جالبه برخی مصداق ضرب المثل "مگه هرکی ریش داره بابای منه؟" شده اند!
پرسو جو از مواضع طرف در مقابل فتنه 88 که محکی برای خیرخواهی و پایبندی وزیر پیشنهادی به اصول انقلاب است با تفتیش عقاید متفاوت است

اولا تفتیش عقاید مربوط به مسائل شخصی است نه اجتماعی چرا که برائت از رفتار غلط فتنه گران و بهانه هایشان مساوی است با التزام و تاکید بر قانون مداری

ثانیا به دلیل رفتارهای غیرقانونی فتنه گران اگر کسی اون رفتارها رو تایید کنه در واقع نشون داده که به موقع رفتار غیرقانونی انجام میده و این برا کشور خطرناکه و چپ و راست هم نداره
پس اقایون با لفاظی و تساهل و تسامح سنگ بنای کج نذارن
ایرانیم
خدایا به حق اولیاء و شهداء به حق مظلومیت همه شهداء کربلا ، هرکسی در این نیت است که بخواهد به این مردم و انقلاب مردم ضربه بزند در هر گروه و لباسی که هست نابودش کن. خدایا ما از این لابی ها از این وزیر های بی اراده خسته شده ایم وزیری که اختیارش دست دیگری باشه قطعا نمی تواند گرانی را کنترل کنه. دودش تو چشم مردمه و ضررش را بازهم ما مردم پرداخت می کنیم . خداوندا هرکسی که به نحوی با عوامل فتنه 88 مرتبط بوده اگه قابل هدایت نیست خوار و ذلیلش کن . خداوندا چقدر حجت شرعی برای نمایندگان و مسئولین قرار دادی تا ببینند و حواسشان جمع باشد وجود پیغمبر رحمت (ص) و ائمه اطهار (ع) وجود امام (ره) و رهبری عزیز وجود شهدا و گلزار های شهدا در همه شهرها وجود پدران و مادران شهدا در همسایگی ما وجود جانبازان شیمیائی اعصاب و روان قطعه نخاع و سوار بر وینجر وجود پابرهنگان زیر خط فقر و از طرفی ناپاکی دشمنان ما همان تکفیری ها و وهابی ها. بار الها با وجود این همه حجت، اینها فردای قیامت چه جوابی دارند بدهند اگه پارتی بازی، دوستی و رفاقت در کارشان باشد
پروردگارا ما در قیامت از اینها نمی گذریم خدایا توهم از اینها نگذر که:
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر عیب که هست از مسلمانی ماست