کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر میلی‌منفرد درباره فتنه ۷۸/ مجلس گفت: بهتر از این نمی‌شه

20 مرداد 1392 ساعت 11:43

جعفر میلی‌منفرد گفت: حادثه 18 تیر 78 واقعه تلخی بود و قلب بزرگان را به درد آورد که امیدوارم هرگز تکرار نشود.


به گزارش جهان، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با «نسیم» به تشریح مهمترین برنامه‌های خود برای مدیریت نظام آموزش عالی کشور پرداخت و به برخی سؤالات درباره رفتارهای سیاسی خود در سال‌های ۷۸ و ۸۸ نیز پاسخ داد؛ مهمترین محورهای این گفتگو به شرح زیر است:

-معتقدم منویات رهبری مبنی بر روشن کردن موتور جهاد علمی در دانشگاه‌ها، باید در دولت یازدهم پیگیری و دنبال شود.

-در بستر ارزش‌ها باید صد درصد دانشگاهیان در خدمت نظام باشند؛ تمام نیروهای دانشگاه باید در کنار هم باشند نه در تقابل با هم. همه تشکل‌های دانشجویی اعم از بسیج، کانون‌ها و انجمن‌ها باید "ید واحد" باشند.

-برنامه دارم که در دانشگاه‌ها، محیط فعال و پویا ایجاد کنم؛ محیط فعال، با نشاط و با اخلاق برای شتاب گرفتن در توسعه علمی لازم است؛ در این راه از هرگونه درگیری، تنش و هدر رفتن فرصت‌های دانشگاه جلوگیری می کنم.

- بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها را به خود دانشگاه‌ها محول می‌کنم؛ معتقدم باید تمام فعالیت‌های دانشجویی را قانونمند کرده و ضوابط دست و پاگیر و نگاه تهدیدآمیز نسبت به دانشجویان رفع شود.

- از دیگر برنامه‌های اینجانب ایجاد محیط امن برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌هاست و سعی میکنم تا همه نیروهای داخل نظام، در کنار هم فعالیت کنند.

-ما از سال ۷۶ تا ۸۴ روند بازگشت نخبگان به داخل را بالا بردیم؛ مجدداً همین روند را ادامه خواهم داد.

-در حوزه آموزش عالی، گسترش کمی صورت گرفته است، گسترش کیفی را نیز دنبال خواهیم کرد؛ در این زمینه، به انجمن‌های علمی اصالت می‌دهم و از تصمیمات عجولانه هم پرهیز خواهم کرد.

-معتقدم در حوزه آموزش عالی باید ثبات داشته باشیم و نباید هر روز ضوابط را تغییر دهیم.

-هیچ دلبستگی به پست ندارم و بود و نبود وزارت هم برای من فرقی نمی‌کند؛ اگر موفق به کسب رأی اعتماد نشدم، به دانشگاه برمی‌گردم.

- تاکنون که به مجلس برنامه‌هایم را ارائه کرده‌ام، گفته‌اند "بهتر از این نمی‌شده است"؛ سابقه من روشن است و وابسته به حزب و دار و دسته‌ای هم نیستم.

-در تمام مدت کار اجرایی، به دیوان محسبات نرفتم و هیچ دستگاهی نیز به من تذکر نداده است؛ بهترین عملکرد را در دوره جبهه و جنگ داشتم.

-حادثه ۱۸ تیر ۷۸ واقعه تلخی بود و قلب بزرگان را به دردآورد که امیدوارم هرگز تکرار نشود؛ در تمام اسناد و مدارک، سندی وجود ندارد که موضعی گرفته باشم که التهاب ایجاد کرده باشد. پس از این هم، رویکرد اعتدال را در دانشگاه پیگیری می‌کنم.

-دوستان به غیر از "جدیت، قانونگرایی و نظم" چیزی از من ندیده‌اند؛ شرایط موجود را باید با آرامش حول محور منافع ملی، جلو ببریم.

-امیدوارم دانشگاهی بالنده و پرنشاط برای توسعه علمی کشور ایجاد کنیم.


کد مطلب: 305418

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/305418/نظر-میلی-منفرد-درباره-فتنه-۷۸-مجلس-گفت-بهتر-این-نمی-شه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com