جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها همچنان در خط سابق؛

نتانیاهو: روحانی بلوف می زند/ فشار روی ایران جواب خواهد داد

انتظار افکار عمومی از رئیس جمهور
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 305336
نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت روحانی هنوز برنامه هسته ای ایران را متوقف نکرده بنابراین باید به تحریم ها ادامه داد.
نتانیاهو: روحانی بلوف می زند/ فشار روی ایران جواب خواهد داد
به گزارش جهان، خبرگزاری فرانسه روز ۱۶ مرداد از بیت المقدس گزارش داد که بنیامین نتانیاهو گفته است ایران از ۷۰۰۰ سانتریفوژ جدید برای برنامه هسته ای خود از جمله هزار سانتریفوژ نسل جدید استفاده می کند.

نتانیاهو که سخنان او از رادیو نظامی اسرائیل پخش شده گفته است: «ایران برنامه هسته ای خود را از جمله پس از انتخابات ریاست جمهوری متوقف نکرده است. اکنون، آنان ۷۰۰۰ سانتریفوژ جدید از جمله ۱۰۰۰ سانتریفوژ از نوع مدرن تر آن راه اندازی کرده اند. رئیس جمهوری جدید ایران تلاش می کند چهره جدیدی از ایران به غرب ارائه کند اما پیشرفت های برنامه هسته ای ادامه دارد».

وی در ادامه با ادعای اثرپذیری ایران از فشارها تاکید می کند: «او (حسن روحانی رئیس جمهوری ایران) به ما می گوید هیچ تهدیدی در او کارساز نیست ، این حرف نادرست است ، تنها چیزی که در طول ۲۰ سال اخیر ایرانی ها را به متوقف کردن برنامه هسته ای خود وادار کرد، فشارها و تهدیدهای صریح عملیات نظامی است».

به نظر می رسد، آمریکایی ها و صهیونیست ها پس از ۲۴ خرداد به این جمع بندی رسیده اند –یا کسانی آنها را به این جمع بندی رسانده اند- که هدف مردم از رای به حسن روحانی این بوده است که او از راه امتیاز دادن یا هر راه دیگر هر چه زودتر تحریم ها را کاهش بدهد و بهبودی در وضع اقتصادی مردم ایجاد شود.

دقیقا همین موضوع، یعنی این تلقی که مردم در ایران به سازش رای دادند و روحانی هم یک رییس جمهور مستعد سازش است، تبدیل به مهم ترین موتور محرکه تشدید تحریم ها و فشارها علیه ایران شده است.

تداوم این وضعیت می تواند برای دولت آقای روحانی که امیدهای زیادی را در بین مردم برای حل مشکلات کشور برانگیخته بسیار خطرناک باشد. امریکایی ها باید هر چه سریع تر از این توهم خارج شوند که فشارهای بیشتر حرکت جامعه و دولت آینده را به سمت سازش سریع تر خواهد کرد. اگر فقط راه برای کم شدن سرعت قطار تحریم ها وجود داشته باشد، آن یک راه این است که مقام های کلیدی دولت آینده این مسئله را به غربی ها تفهیم کنند که با این اقدامات تنها کاری که می کنند افزایش پر نشدنی فاصله با هرگونه توافق و مصالحه احتمالی است.

این کاری است که قبل از هر کس شخص آقای روحانی باید انجام بدهد. غربی ها باید بدانند که هیچ راحت الحلقومی از جانب ایران برای بلعیدن روی میز گذاشته نخواهد شد وگرنه تنها کاری که می کنند این است که آورده های خودشان را از روی میز بر می دارند، فشارها و تهدیدها را بیشتر می کنند و قیمت آنچه را که شما روی میز گذاشته اید هم به حداقل مقدار ممکن محاسبه خواهند کرد.

اگر شیخ حسن روحانی و تیمش علاقه ای به مذاکره موفق با غربی ها دارند باید به آنها نشان بدهند که رفتارشان تابع شدت فشارها نیست والا تنها چیزی که دریافت خواهند کرد فشار است و بس.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *