جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چالش جدیدقطر دربرگزاری جام جهاني ۲۰۲۲

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 305157
گرمای شدید قطر سبب شده است تب فوتبال برای میزبانی قطر در رقابتهای جام جهانی دو هزار و بیست و دو بالا بگیرد.
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی نوشت: قطر برای میزبانی بازیهای جام جهانی سال دو هزار و بیست و دو انتخاب شده است. از زمانیکه این مسئله قطعی شد، نگرانی هایی درباره گرمای شدید این کشور و نامناسب بودنش برای میزبانی بازیهای جام جهانی در ماه ژوئن (خرداد ماه) مطرح شد.

رئیس جدید فدراسیون فوتبال انگلیس به صراحت این نگرانی را مطرح کرده و گفته است باید تاریخ این رقابتها یا مکان این مسابقات جهانی تغییر کند. علت اصلی این نگرانی ها ، گرمای شدید قطر در ماه ژوئن است.

به گفته رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس، قطر در ماه ژوئن بسیار گرم می شود و امکان برگزاری مسابقات جام جهانی در چنین زمانی ممکن نیست و باید رقابتها به فصل زمستان منتقل شود تا قطر بتواند در این زمان ، میزبان مسابقات مذکور باشد یا اینکه اصلا قطر دیگر میزبان این رقابتها نباشد و این مسئولیت به کشور دیگری واگذار شود.

باتوجه به اینکه قطر حدود دویست میلیارد دلار برای آمادگی برای مسابقات جام جهانی نه سال آینده هزینه کرده است، بعید به نظر می رسد مکان این رقابتها از قطر به کشور دیگری تغییر کند. قطر برای احداث زیرساختهای لازم و چند استادیوم با تجهیزات خنک کننده بسیار، این هزینه ها را انجام داده است و این کارها ادامه دارد. بااین اوصاف، به نظر می رسد احتمالا زمان برگزاری مسابقات جام جهانی دو هزار و بیست و دو قطر به ماه اکتبر (مهر) موکول خواهد شد که هوا در این کشور خنک تر است. اما این تغییر زمانی برای شماری از کشورها بویژه کشورهای اروپایی مشکل ایجاد خواهد کرد زیرا این کشورها در فصل پاییز رقابتهای فوتبال فصلی خود را دارند و حضور بازیکنان ملی این کشورها در قطر سبب برهم خوردن بازیهای فصلی آنها می شود. به همین علت است که مسئولان لیگ برتر فوتبال انگلیس به شدت با این تغییر زمانی بازیهای جام جهانی در قطر مخالفند زیرا این کار به ضرر باشگاهها تمام می شود و عمل به قراردادها را ناممکن می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *