پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳

اولین یارانه دولت روحانی چه زمانی واریز می‌شود؟

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 305153
قبلاً دبیرستادهدفمندی یارانه‌ها از تأمین منابع یارانه مردادماه توسط دولت دهم خبر داده و به تازگی هم رئیس جمهور اعلام کرد پرداخت یارانه‌ها فعلاً به شیوه قبلی ادامه خواهد یافت، بنابراین باید طی روزهای جاری منتظر واریز یارانه نقدی باشیم.
اولین یارانه دولت روحانی چه زمانی واریز می‌شود؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، طبق روال سال‌های قبل روزهای میانی هر ماه مبلغ ۴۵۵۰۰ تومانی تحت عنوان یارانه نقدی از حساب دولت به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود ولی احتمالاً یارانه ماه جاری با جابه جایی در روزهای تقویم پرداخت شود.

با اتمام رسمی فعالیت دولت دهم و آغاز رسمی فعالیت دولت یازدهم بسیاری از امور اجرایی نیمه تمام دولت قبلی سوغاتی شده برای دولت فعلی و لاجرم این دولت باید نسبت به تکمیل و ادامه اجرای آنها گام بردارد؛ یکی از آن اقدامات مرسوم در دولت دهم "پرداخت یارانه‌های نقدی" است که دولت حسن روحانی هم اعلام کرده فعلاً تصمیمی برای تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها ندارد.

ریشه یارانه‌های نقدی برمیگردد به اواخر دهه ۱۳۸۰ و زمانی که احمدی نژاد استارت هدفمندی یارانه‌ها را در اقتصاد ایران زد؛ از آن زمان تا کنون هر ماه مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان تحت عنوان یارانه نقدی به ازای هر یک از اعضاء خانواده به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود؛ مروری به گفته‌های مسئولان دولت وقت بیانگر آن است که دولت احمدی نژاد از طرق مختلف سعی داشت منابع مورد نیاز یارانه‌ها را در هر ماه تأمین کند و برای این کار حتی حاضر شد یارانه تولید را پرداخت نکند.

در روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری و زمانی که کاندیداها مشغول اعلام برنامه‌هایشان بودند بزرگترین نگرانی مردم و کارشناسان وضعیت هدفمندی یارانه‌ها و یارانه‌های نقدی در دولت آینده بود و کاندیدا با علم به این موضوع برنامه‌هایی را برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها و حتی چگونگی پرداخت یارانه‌های نقدی اعلام کردند. البته تمام کاندیداها بر ادامه اجرای هدفمندی تأکید داشتند اما با یک روش جدید.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران بعد از انتخابات سعی کرد تا حدودی به این نگرانی‌ها پاسخ دهد و در اولین نشست خبری خود بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف اعلام کرد: پرداخت یارانه‌ها فعلاً با شیوه فعلی ادامه خواهد داشت و در اولین جلسه هیات دولت در اینباره تصمیم گیری خواهیم کرد.

البته یک روز مانده به پایان رسمی فعالیت دولت محمود احمدی نژاد خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگویی که با محمدرضا فرزین داشت با انتشار خبری به نقل از وی اعلام کرد که "دولت فعلی یارانه مردادماه را تامین کرد/تکلیف یارانه‌های بعدی با روحانی است".

فرزین در پاسخ به این پرسش که آیا منابع یارانه نقدی مردادماه توسط دولت آقای احمدی نژاد تأمین شده و در هجدهم ماه جاری با روی کار آمدن دولت آقای روحانی یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود یا خیر؟ اظهار داشت: این دولت (دولت دهم) تلاش می کند یارانه مرداد ماه را هم بپردازد.

وی با تأکید براینکه قاعدتاً دولت آقای احمدی نژاد منابع یارانه نقدی مردادماه را تأمین کرده است، گفت: اما منابع یارانه‌ نقدی ماه‌های آینده را دولت آقای روحانی تأمین خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، دولت محمود احمدی نژاد در مجموع ۲۹ مرحله یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد (یارانه نقدی تیرماه، آخرین یارانه‌ای بود که دولت احمدی نژاد به حساب مردم واریز کرد) و یارانه مرحله سی‌ام به دولت حسن روحانی رسیده است.

با واریز یارانه تیرماه ، میزان یارانه پرداختی به هر ایرانی با احتساب یارانه ۲۸ هزار تومانی نان در سال ۹۱ ، از ابتدا تاکنون به فراتر از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. دولت دهم یارانه نقدی را طی روزهای هجدهم، بعضاً نوزدهم، این اواخر هم بیستم الی بیست و دوم به حساب سرپرستان خانوار واریز میکرد؛ باید دید که دولت یازدهم چه روزی را در هفته جاری برای واریز یارانه‌ها انتخاب کرد ولی این احتمال وجود دارد که مشابه ماه قبل در تاریخ ۲۲ مردادماه یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی واریز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غضنفر
تکلیف اون یک ماه که دولت قبلی پیچوند چی میشه؟
دولت قبلی یکماه رو نپیچوند اون موقع یارانه هر ماه رو اول ماه می دادند الان بیستم هر ماه
Iran, Islamic Republic of
واقعاً مجلس ومخصوصاً دكتر توكلي به مردم اجحاف كردند چراكه به بهانه تورم از افزايش يارانه ها به مردم توسط دولت ممانعت كردند اما نتوانستند جلوي گراني وتورم رابگيرد ودراين بين فقط ملت فدا شدند.