کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشاگری جدید اسنودن

سازمان امنیت ملی آمریکا مجوز جاسوسی از ایمیل ها و مکالمات تلفنی شهروندان را داشته است

19 مرداد 1392 ساعت 10:34

تازه ترین سند فوق سری فاش شده توسط ادوارد اسنودن نشان می دهد که سازمان امنیت ملی آمریکا این اجازه را داشته است تا بدون نیاز به دریافت حکم قانونی و قضایی، از ایمیل ها و مکالمات تلفنی شهروندان جاسوسی کند.


به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه گاردین نوشت: تازه ترین سند فوق سری که توسط ادوارد اسنودن افشاگر برنامه های جاسوسی دولت آمریکا در اختیار روزنامه گاردین قرار گرفته نشان می دهد که سازمان امنیت ملی آمریکا این اختیار قانونی را داشته تا بدون نیاز به حکم قضایی، اقدام به جاسوسی از ایمیل ها و مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی کند.

سناتور "ران وایدن" به این روزنامه گفت: این قانون به سازمان امنیت ملی آمریکا اجازه می دهد تا بدون نیاز به اخذ حکم قضایی اقدام به شنود مکالمات تلفنی و بررسی ایمیل های شهروندان آمریکایی کند.

به نظر می رسد این قانون که در سال ۲۰۱۱ میلادی به تصویب رسیده در تضاد با اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و سایر مقام های اطلاعاتی در کنگره و سنا مبنی بر حمایت و حفاظت دولت از حریم خصوصی شهروندان این کشور است.

اقدام اسنودن در افشای برنامه جاسوسی دولت آمریکا به چالش بزرگی برای مقام های کاخ سفید تبدیل شده است. بر اساس این قانون اطلاعات مربوط به شهروندان آمریکایی که ارتباط مستقیمی با اهداف خارجی دارند نیز توسط سازمان امنیت ملی آمریکا بدون اخذ حکم قانونی و قضایی قابل جمع آوری و جاسوسی بوده است.

وایدن پیش از این نیز بارها نسبت به اقدامات سازمان امنیت ملی آمریکا در جمع آوری اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی هشدار داده بود.

جمع آوری اطلاعات شهروندان آمریکایی بر اساس بند ۷۰۲ اصلاحیه قانون موسوم به "فیسا" از سوی سازمان امنیت ملی آمریکا انجام شده است.

وایدن افزود: بند ۷۰۲ این قانون با هدف افزایش اختیارات مقام های آمریکایی برای جمع آوری اطلاعات اشخاص خارجی که خارج از مرزهای آمریکا بوده اند، به تصویب رسیده است ولی نهادهای اطلاعاتی آمریکا نمی توانسته اند به کنگره اعلام کنند که چه میزان از اطلاعات شهروندان آمریکایی در چارچوب این برنامه جمع آوری شده است.


کد مطلب: 305145

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/305145/افشاگری-جدید-اسنودن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com