جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه های بهداشتی بعد از ماه مبارک

پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 304890
ماه رمضان الگویی جدید از سبک زندگی سالم را ترویج می کند بنابراین باید آموخت که چگونه این سبک زندگی سالم را بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه داد.
به گزارش جهان به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان امساک از پرخوری از طریق روزه داری انجام گرفته است، بهتر است تمرین کم خوری و محدود خوردن را ادامه داده تا از افزایش سریع وزن پس از اتمام ماه مبارک رمضان که بر اثر افزایش ناگهانی مقدار غذا حاصل می شود، اجتناب شود.

همچنین توصیه می شود بعد از ماه مبارک رمضان رژیم غذایی متنوع از گروه های غذایی مفید شامل شیر و لبنیات نسبتاً کم چرب، سبزی و میوه های بیشتر و مواد گوشتی با چربی کمتر، مقدار مناسبی از نان و غلات و حبوبات در طول روز استفاده شود، همچنین عادت زیاده روی نکردن در مصرف غذا را که در طول مدت ماه مبارک رمضان ایجاد شده است، تداوم بخشید.

بهتر است رژیم غذایی دریافتی روزانه به گونه ای برنامه ریزی شود که حتماً وعده صبحانه به مقدار کافی دریافت شود و ناهار و شام نیز نسبتاً سبک تر میل شود و در ضمن فعالیت بدنی را به صورت حرکات ورزشی و پیاده روی را به صورت روزانه انجام داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *