جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۷

چرا میلی‌منفرد می‌تواند از معین هم برای جامعه دانشگاهی خطرناک‌تر باشد؟

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 304763
دولت اصلاحات که با شعار سیادت آمد با مصطفی معین 18 تیر را رقم زدند، حال چه تضمینی وجود دارد که میلی‌منفرد که در مختصات آن دوره می‌گنجد، کشور را دچار 18 تیرهای گسترده‌تری نکند؟
چرا میلی‌منفرد می‌تواند از معین هم برای جامعه دانشگاهی خطرناک‌تر باشد؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، با توجه به اعلام شدن نام جعفر میلی‌منفرد برای تصدی وزارت علوم، علی فروغی اصل جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با نوشتن یادداشتی در همین رابطه، ضمن اعلام خطر درباره وزیرشدن میلی‌منفرد، وضعیتی که با حضور وی برای دانشگاه‌ها و وضعیت علمی کشور بوجود می‌آید را بدتر و فاجعه‌بارتر از دوران معین دانست.
 
متن کامل یادداشت وی در ذیل ارایه می‌شود.
 
* تلاش اصلاح‌طلبان برای وزارتخانه‌های سه‌گانه

 
سه‌ وزارتخانه‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات و علوم، تحقیقات و فناوری عمده تمرکز فعالیت‌‌های اصلاح طلبان برای پیشبرد فعالیت‌های مدنظرشان بوده است.
 
مشکلات متعدد امنیتی در دوران اصلاحات، تخریب ریشه‌های فرهنگی و کنش‌های متمایز با هنجارهای جامعه که در دانشگاه در زمان اصلاحات شاهد بودیم همگی بیانگر سرمایه‌گذاری دگر اندیشان و جریان حاکم اصلاح طلب بر این 3 حوزه است.
 
نام‌هایی چون مصطفی معین، عطاءالله مهاجرانی، حجاریان و تاج‌زاده اسامی هستند که یادآور خاطرات تلخ آن ایام است. به نظر می‌رسد افراد معرفی شده برای هر سه وزارتخانه دولت یازدهم مقدمه‌ای باشد برای تکمیل کارهای دوره‌ قبل حاکمیت این طیف وابسته و بی‌تردید این بار آنان در محاسبات خود دچار اشتباه شدند. امروز وضعیت فکری و فرهنگی گفتمان انقلاب اسلامی بسیار متفاوت با دوم خرداد 76 است.
 
شاهد ادعای ذکرشده، قدرتمند شدن نهادهای انقلابی کشور، شکل‌گیری و رشد و تثبیت نهادهای انقلابی در جبهه فرهنگی و فکری انقلاب، اقتدار روزافزون رهبری و ایستادگی هر چه بیشتر ایشان بر اصول و تجربه مقابله با اصلاحات و انحرافات است.
 
اما به هر تقدیر نقشه و طرح‌ریزی نقاب جدید کارگزاران و اصلاح طلبان با عنوان اعتدال، سرمایه‌گذاری بر حوزه‌های طرح شده و علی‌الخصوص دانشگاه‌ها است و لازم است این مسئله در همین جا با مواجهه و مقابله و واکنش سریع مواجه شود. چرا که در غیر این صورت تبعات آن فراتر از حد تصورات خواهد بود.
 
برخی تفاوت‌های اساسی این دوره اصلاح‌طلبان و کارگزاران با ادوار پیشین در چند مورد قابل بیان است. اول آنکه جریان مذکور زخم خورده است و با کینه عمیقی بر سر کار آمده و بسیاری از نزدیکان و دوستان و همفکران این طیف سابقه زندان و بازداشت را در 8 سال گذشته داشته‌اند که میلی منفرد نیز در این دسته قرار می‌گیرد.
 
همچنین برای ضربه زدن به تفکر ناب انقلاب اسلامی تجربه ادوار گذشته را نیز دارند و این حالتی خطرناک‌تر از پیش را رقم می‌زند. مورد آخر نیز این است که  این طیف برای تمام کردن مسیر پیشین و با توجه به سوابق و آسیب‌هایی که دیدند تلاش خواهند کرد تا مسیر را اساسا تغییر دهند. البته این لزوما به معنای همفکری آقای روحانی با آنان نیست اما تیم همراه و بدنه مدیریتی این جریان به هیچ چیز غیر از تغییر و رفرم اساسی نمی‌اندیشد. حال آیا در این حالت می‌توان وزارتخانه کلیدی را به آنان سپرد؟
 
* آیا می‌توان وزارت علوم را به میلی‌منفرد سپرد؟

 
با توجه به موارد مذکور سؤال اساسی این است که آیا می‌توان به شخصی که معاونت دکتر معین را داشته است و همگان از ضربه‌های وارد شده دوران وی به دانشگاه‌، دین و جامعه آگاه هستند، مسئولیت وزارت علوم را سپرد؟ آیا می‌توان به کسی که در فتنه 88 از عوامل تحصن و از مشوقین تحصن‌کنندگان در مسجد دانشگاه امیرکبیر بوده است، وزارتخانه علوم را سپرد؟
 
آنها که با شعار سیادت آمدند 18 تیر را رقم زدند، اینان که خود سابقه بد در این حوزه دارند چه تضمینی وجود دارد که کشور را دچار 18 تیرهای گسترده‌تری نکنند؟
 
به نظر می‌رسد با طرح و توصیف شرایط اصلاح طلبان و کارگزاران فردی با سوابق میلی منفرد نه به دلیل مشخصات فردی بلکه با قرار گرفتن  مشخصات وی در مختصات اصلاح طلبان می‌تواند از معین هم خطرناک‌تر عمل کند.
 
بی‌شک مجلس محترم با ملاک‌هایی که رهبری فرمودند باید نسبت به فتنه هوشیار باشند و اجازه برگشتن به کشور را به فضای بعد از دوم خرداد ندهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید بهنام
حامیان اصلی فتنه 88 نباید در کابینه دولت باشند
از سار کاشان
جهان نیوز کارشکنی را شروع کردی؟
Iran, Islamic Republic of
آری اگر حقایق گفته شود کارشکنی است ولی اگر از فتنه گران آمریکا پرست وطن فروش تعریف و تمجید شود هماهنگی با دولت است واقعا که...
Iran, Islamic Republic of
واقعا
انگار یادتون رفته ملت به این ها رای دادن . پس لطفا به رای مردم احترام بگذارید .
Iran, Islamic Republic of
اصلا خودتان انتخاب کنید. کوچک زاده چطوره؟
شمالطف میکنید نظر شخصیتون رو برا نمایندهای مجلس دیکته میکنیدولابد خودور صاحب میدانید و انها باید طبق نظر شما عمل کنند....ولی لطفا از زبان مردم حرف نزدید ....اکثریت مردم با نطرات و دلسوزیهای شما که بیشتر نگران منافع شخصی خودتان هستید موافق نیستند