جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

توجیه عربستان درباره هواپیمای البشیر

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب: 304556
عربستان با تأیید خبر اجازه ندادن به هواپیمای سودانی حامل رئیس‌جمهور این کشور، مدعی شد درخواست برای عبور هواپیمای رئیس‌جمهور سودان را به موقع دریافت نکرده است.
به گزارش جهان، فارس به نقل از واس (خبرگزاری رسمی عربستان سعودی) نوشت: سازمان هواپیمایی عربستان در پاسخ به اخبار مبنی بر مخالفت این کشور با عبور هواپیمای عمر حسن البشیر رئیس جمهور سودان از آسمان عربستان برای ورود به ایران اعلام کرد که درخواستی برای عبور پرواز خارطوم-تهران دریافت نکرده است.

بنابراین گزارش، مرکز مراقبت پرواز عربستان از مرکز مراقبت پرواز خارطوم درخواستی برای ورود هواپیمای رئیس جمهور سودان دریافت نکرد و هواپیمای وی مجبور به بازگشت به فرودگاه مبداء شد.

همچنین مقامات سودانی درخواست در این باره ارائه نداده‌اند که براساس عرف دیپلماتیک باید ۴۸ ساعت قبل به دست مقامات عربستان سعودی می‌رسیده است.

این در شرایطی است که مقامات سعودی در اقدامی بی سابقه به هواپیمای رئیس جمهور سودان اجازه ندادند که از آسمان این کشور به ایران بیاید تا در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران شرکت کند.

این اقدام ریاض با انتقاد شدید مقامات تهران مواجه شد به طوری که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد که این اقدام مایه تاسف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *