جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اعتصاب زندانیان سیاسی اماراتی

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 304249
زندانیان سیاسی و آزادی بیان اماراتی در اعتراض به شکنجه و بدرفتاری در زندان‌های این کشور دست به اعتصاب باز زدند و جریان اصلاح‌طلب این کشور دولت را مسئول سلامت این زندانیان دانست.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه الوطن نوشت: زندانیان سیاسی و آزادی بیان اماراتی اعلام کردند، در اعتراض به شکنجه و بدرفتاری مسئولان زندان‌های این کشور با آنها دست به اعتصاب باز می‌زنند و در این میان جریان اصلاح‌طلب این کشور نیز در بیانیه‌ای دولت را مسئول سلامت این زندانیان دانست.

جریان اصلاح‌طلب امارات تاکید کرد که برخورد با اصلاح‌طلبان در زندان‌های امارات توهین‌آمیز و به دور از کرامت انسانی است و این امر دال بر بی‌توجهی گروه‌های امنیتی به حقوق بشر و شهروندی و نقض آن است.

این جریان در بیانیه‌ای که به این منظور منتشر کرد، افزود: اقدامات مسئولان زندان‌ها با اصلاح‌طلبان اماراتی در حقیقت ادامه نقض قوانین کشور و حقوق رهبران اصلاح‌طلب به شمار می‌آید.

این بیانیه در ادامه تاکید کرده است که برخوردهای توهین آمیز حکومت امارات با اصلاح طلبان این کشور با بازداشت‌های خودسرانه و محاکمه ناعادلانه شروع شد تا جایی که در ماه مبارک رمضان نیز، ما هنوز شاهد جنایت‌های ضد انسانی حکومت امارات در علیه این زندانیان هستیم و این نقض قوانین تا جایی ادامه یافته که اداره زندان‌ها مانع دیدار زندانیان با خانوادهایشان در عید فطر هستند.

جریان اصلاح‌طلب امارات در بیانیه خود افزوده است که شش شخصیت اصلاح‌طلب اماراتی به نام‌های محمد المنصوری، محمد العبدولی، علی الکندی، سالم حمدون الشحی، نجیب الأمیری و احمد القبیسی در اعتراض به اقدامات یاد شده دست به اعتصاب غذا زده‌اند و در ضعیت جسمانی وخیمی به سر می‌برند.

در این بیانیه همچنین آمده است: همه این اقدامات نقض‌ آشکار قوانین و توافقنامه‌های بین المللی حقوق بشر و بیانگر این امر است که آنچه در قبال اصلاح‌طلبات اماراتی روی داده و می‌دهد، تلاش‌های ناکامی برای انتقام از داعیان اصلاح در این کشور است که تنها خواهان حضور سیاسی شهروندان و استقلال کامل مقامات و زندگی شهروندی به دور از قید و بندهای امنیتی است.

جریان اصلاح‌طلب امارات با محکوم کردن بدرفتاری با زندانیان آزادی بیان و زندانیان سیاسی اماراتی، وزارت کشور امارات را مسئول سلامت جان آنها دانست و از دولت امارات خواست تا به نقض حقوق و قوانین بشری پایان دهد و تحقیقاتی را در خصوص تعرض به اعضای حزب و برخورد مسئولان زندان و در راس آنها «طارق حمد المقبالی» شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *