جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۴
یک بام و دو هوای رسانه های اصلاح طلب؛

ذوق زدگی به هنگام "هویج"، سانسور به هنگام "چماق"

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 303897
در حالی که رسانه های دوم خردادی با شعف قابل توجهی ، درخواست ۱۳۰ نماینده پارلمان آمریکا به اوباما درباره فرصت گفتگو با ایران را منعکس کرده بودند، با این حال ترجیح دادند درباره مصوبه کنگره مبنی بر تحریم های گسترده علیه ایران سکوت کنند.
ذوق زدگی به هنگام "هویج"، سانسور به هنگام "چماق"
به گزارش جهان، کنگره امریکا اواخر هفته گذشته رای به تصویب طرح جدیدی برای تحریم ایران داد که بر اساس آن، دسترسی ایران به بازار جهانی برای صادرات نفتی‌اش به صفر می رسد و مشتریانی که به خرید نفت از ایران ادامه دهند، تنبیه می‌شوند.


به عقیده کارشناسان، آمریکا با تصویب این لایحه نشان داد که امکان لغو تحریم ها و گفتگو در شرایط عادلانه اعتقادی ندارد.

این در حالی بود که رسانه های اصلاح طلب انتخاب حسن روحانی را فرصت مناسبی برای بهبود روابط با آمریکا عنوان می‌کردند و به صورت گسترده ای این موضوع را در رسانه های خود پوشش می دادند.

این رسانه ها "سیاست خارجی دولت احمدی نژاد را یکی از عوامل اصلی فشار به ایران" عنوان می کردند که با روی کار آمدن حسن روحانی، فضای دیلماسی تلطیف شده و "فرصت گفتگوی ایران و آمریکا" فراهم می شود.

به ویژه پس از انتشار نامه ۱۳۰ نماینده پارلمان آمریکا به اوباما که در آن از رئیس جمهور آمریکا خواسته بودند مقدمات گفتگوهای جدید با ایران را فراهم آورد، این رسانه ها با شعف قابل توجهی این موضوع را پوشش داده و در تحلیل های شتابزده از بهبود روابط ایران و آمریکا در آینده نزدیک نوشتند.


البته برخی از چهره های جریان اصلاح طلبی همانند صادق زیباکلام پا را فراتر گذاشته و در نامه ای سرگشاده به حسن روحانی از وی درخواست کردند که برای برقراری رابطه فوری با آمریکا از مردم ایران همه پرسی شود.

با این حال رسانه های دوم خردادی پس از تصویب قاطعانه تحریم های جدید که ۴۰۰ رای موافق کنگره را در مقابل ۲۰ رای مخالف به همراه داشت، سکوت اختیار کردند.

موضوعی که سیاست یک بام و دو هوای رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب را در مواجه با آمریکا نشان می دهد.
مرجع : رجا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من
یعنی شما زیباکلام را عددی حساب می کنید؟!! این آقا تکلیفش با خودش معلوم نیست هردقیقه یه چیزی افاضه می کنه
قلم بدست مزدور به اینها میگن.
حیدرفرد
با سلام
ما اصلا نباید سخنان اقای زیبا کلام رامحور تحلیلها و پاسخ به آن بدانیم.درجهان سیاست آنچه اتفاق (واقع گرایی)میافتد دارای ارزش و تحلیل است .محور این اتفاقات سیاستمداران و ملتهایی هستند که دنباله رو یک خط و مشی سیاسی هستند سخنان ونظریه های دانشمندان سیاسی گاهی انچنان خلاف واقع میشوند که هیچ سنخیتی با جهان سیاست ندارد سخنان ایشان در حد یک استاد علوم سیاسی در همان طبقه قابل شنیدن است مانند سخنان سایر گروهها که به صورت روز مره با ان روبرو هستیم به نظر اینجانب در نگرش و تحلیلهای ما نباید سخنان ایشان را مانند روزنامه های ...نقطه اتکا یا به عنوان یک دکترین یا نظریه محور بررسی یا تحلیل قرار دهیم
میثم
از این به بعد به جای واژه "روزنامه های اصلاح طلب" بنویسید و بگویید "روزنامه های عشق آمریکا"
بدبختن بعضی ها . اینهمه دشمنی رو می بینن ، اینهمه جنایت آمریکا رو می بینن ، می بینن طرف تو خونه خودش تو زندانه ، می بینن طرف از هر کاری برای از بین بردن حکومت تلاش می کنه ، اما باز هم عشق آمریکا هستن.
دو حالت داره 1 . یا در جاهلیت عشق آمریکا تشریف دارن
2 . یا خودشون از عناصر و مزد بگیراشون هستن.