پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پرطرفدارترین رشته‌های کنکور ۹۲ + ظرفیت

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 303806
مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام فهرست رشته‌های پرطرفدار کنکور ۹۲، ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پر رقابت کنکور را تشریح کرد.
به گزارش جهان، دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۴۶ هزار و ۴۸۵ داوطلب در رشته‌های پرطرفدار کنکور پذیرفته می‌شوند، گفت: با توجه به ظرفیت کل کنکور یعنی بیش از ۹۰۰ هزار داوطلب، بیش از ۱۵ درصد ظرفیت کل کنکور به رشته‌های پرطرفدار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۳ رشته در دوره روزانه پرطرفدارترین رشته‌های کنکور محسوب می‌شوند، اظهارکرد: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، رشته‌های «مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی معماری و مهندسی صنایع» پرطرفدارترین رشته‌ها به شمار می‌آیند.

توکلی با اشاره به رشته‌های پرطرفدار گروه آزمایشی علوم تجربی، گفت: رشته‌های «دکتری حرفه‌ای پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی» نیز پرطرفدارترین رشته‌های این گروه هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: همچنین در گروه آزمایشی علوم انسانی، رشته‌های «حقوق، روانشناسی و حسابداری» از جمله رشته‌های پرطرفدار این گروه‌ آزمایش محسوب می‌شوند.

توکلی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پرطرفدار کنکور در کلیه گرایش‌ها، به ایسنا گفت: امسال در رشته مهندسی برق ۱۴ هزار و ۱۵ داوطلب پذیرفته می‌شوند.

وی با اشاره به پذیرش ۷۵۶۹ داوطلب در رشته‌ مهندسی مکانیک، اظهارکرد: ۲۲ هزار و ۹۴ داوطلب در رشته مهندسی کامپیوتر، ۱۰ هزار و ۵۱۵ نفر در رشته مهندسی عمران، ۶۰۵۱ نفر در رشته مهندسی معماری و ۱۱ هزار و ۱۵۹ نفر در رشته مهندسی صنایع پذیرفته خواهند شد.

توکلی با اشاره به ظرفیت پذیرش رشته‌های پرطرفدار کنکور در گروه آزمایشی علوم تجربی، تصریح کرد: در رشته پزشکی ۴۵۹۵ داوطلب، در رشته‌ دندانپزشکی ۱۵۰۴ داوطلب، در رشته داروسازی ۱۲۵۵ داوطلب و در رشته دامپزشکی ۷۲۵ داوطلب پذیرش می‌شوند.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص ظرفیت سه رشته پرطرفدار گروه آزمایشی علوم انسانی نیز، تصریح کرد: حدود ۲۱ هزار و ۸۶۳ داوطلب در رشته حقوق، ۱۶ هزار و ۸۱۵ داوطلب در رشته روانشناسی و ۲۸ هزار و ۳۲۵ داوطلب در رشته حسابداری پذیرفته می‌شوند.

به گزارش ایسنا، انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۹۲ از روز پنج‌شنبه، ۱۷ مرداد ماه آغاز می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *