جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

جدی‌ترین گزینه روحانی برای وزارت کشور را بهتر بشناسیم

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 303628
عبدالرضا رحمانی فضلی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و رییس کنونی دیوان محاسبات از سوی رییس‌جمهور منتخب به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی خواهد شد.
جدی‌ترین گزینه روحانی برای وزارت کشور را بهتر بشناسیم
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نام رحمانی فضلی به عنوان گزینه وزارت کشور در دولت حسن روحانی،جدی‌تر از قبل به گوش می‌رسد و ظاهرا معرفی او را به مجلس برای وزارت کشور باید قطعی دانست.

عبدالرضا رحمانی فضلی ۵۴ ساله متولد شیروان است. وی که دارای دکترای جغرافیا گرایش برنامه‌ریزی و کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس است، از سال ۱۳۸۲ تاکنون استاد دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی تهران نیز بوده و در این دانشگاه به تدریس رشته تحصیلی خود می‌پردازد.

وی در حال حاضر ریاست دیوان محاسبات کشور را بر عهده دارد.

رحمانی فضلی پیش از ریاست دیوان محاسبات و در دوره ریاست علی لاریجانی بر سازمان صدا وسیما، معاون سیاسی رسانه ملی بوده است.

وی پیش از این مسئولیت، نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی از شهر شیروان بوده است؛ در سوابق رحمانی فضلی، قائم مقامی شورای عالی امنیت ملی و معاون اجتماعی، فرهنگی رسانه‌ای در دوره علی لاریجانی در این شورا به چشم می‌خورد.

ریاست دوره‌ای اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای اکو (ECO) و رئیس حوزه خبر اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) از جمله دیگر سوابق رحمانی فضلی است.

وی که در دوره ریاست علی لاریجانی بر سازمان صداوسیما معاونت وی را بر عهده داشته است، در دوره ریاست لاریجانی بر مجلس نیز با حکم وی رییس دیوان محاسبات کشور شد.

رحمانی فضلی همچنین نمایندگی دوره چهارم مجلس را نیز در کارنامه دارد و مدتی را هم به عنوان قائم مقام در شورای عالی امنیت ملی مشغول به فعالیت بوده است.

از پست‌های دیگر رحمانی فضلی می‌توان به ریاست دوره‌ای اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای (اکو) ECO و رئیس حوزه خبر اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، سایر سوابق عبدالرضا رحمانی فضلی به شرح زیر است:

- معاونت فرهنگی- اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

- موسس و رئیس دوره شبانه دانشگاه فردوسی مشهد

- دبیری هیات نظارت بر صندوق توسعه ملی

- عضویت شورای عالی اطلاع رسانی دولت

- معاونت امور بین الملل وزارت کشور

- عضویت در هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

- معاونت مالی- اداری و معاون آموزشی دانشکده علوم انسانی دکتر شریعتی دانشگاه فردوسی مشهد

- ریاست ستاد انتخابات صداوسیما

- عضویت در شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴

- معاونت امور مجلس و استانها

- عضویت در هیات نظارت بر نشر و اندوخته اسکناس کشور

- ریاست شورای دستگاه‌های نظارتی کشور

به گزارش تسنیم، به نظر می‌رسد رحمانی فضلی که پیش از این دوبار توانسته است رای نمایندگان مجلس را برای ریاست بر دیوان محاسبات به دست آورد، در کسب رای اعتماد مجلس برای وزارت کشور نیز روز بدون چالشی را در جلسه رای اعتماد به وزرا سپری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *