جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کارگردان‌های فیلم‌های اکران عیدفطر درباره‌ فیلمهایشان چه نوشتند؟+عکس

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 302941
کارگردان‌های فیلم‌های اکران عید فطر در یادداشتی درباره‌ی فیلمشان به اظهار نظر پرداختند.
کارگردان‌های فیلم‌های اکران عیدفطر درباره‌ فیلمهایشان چه نوشتند؟+عکس
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، بهروز شعیبی کارگردان فیلم «دهلیز» درباره اولین ساخته سینمایی‌اش نوشت: «خوشحالم که سینما را با «دهلیز» آغاز می‌کنم- کارگردانی سینما- قصه‌ای که آدم‌هایش را می‌شناسم،‌ دغدغه‌ام هستند و به آنها مدیونم و این فیلم را در کنار بهترین گروه کار کردم. خیلی سعی کردم عضو خوبی در این گروه باشم.»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000302/n00302941-t.jpg
یادداشت بهروز شعیبی

وحید موسائیان کارگردان فیلم «فرزند چهارم» هم نوشت:«وقتی برای اولین‌بار در اوج قحطی در سال ۲۰۱۱ به سومالی رفتم می‌خواستم یک فیلم مستند بسازم اما با دیدن مادرانی که مجبور می‌شوند از بین بچه‌هایشان دست به انتخاب وحشتناکی بزنن و برای نجات یکی از آنها دیگری را در بیابان رها کنند، تصمیم گرفتم فیلمنامه‌ای بنویسم هرچند که هیچ داستان و فیلمی نمی‌توانست رنج آن مادران را به تصویر بکشد.»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000302/nf00302941-1.jpg
یادداشت وحید موسائیان

ابراهیم شیبانی سازنده فیلم «هیچ کجا هیچ کس» درباره فیلمش نوشت:«آنجا که اعتماد می‌میرد‌ و تعصب‌ها و عرف‌ها عاملی برای سکوت در یک رابطه باشد‌، جایی است برای رشد کینه‌ها و کنایه‌ها و در چنین شرایطی ست که رابطه‌ها به تاریکی می‌گرایند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000302/n00302941-b.jpg

فیلم مخاطب را به آرامی و عمق اتفاق‌ها می‌برد و مدام به بیننده یادآوری می‌کند که می‌توانی هر یک از این شخصیت‌ها باشی و شاید اکنون باشی.»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000302/nf00302941-2.jpg
یادداشت ابراهیم شیبانی

پوران درخشنده هم که با فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» در اکران عیدفطر حاضر است در کاتولوگ جشنواره سی و یک فجر درباره فیلمش نوشت:«هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند بی‌توجهی، سهل‌انگاری پدر و مادر شیرین هشت ساله،‌ واقعه‌ای را برای او رقم می‌زند. زخم آن‌سال‌ها بر روح او باقی می‌ماند و همه زندگی‌اش را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. آنچه این زخم را عمیق‌تر می‌کند و واقعه را به فاجعه ختم می‌نماید آن است که دخترک هیچ کس را نمی‌یابد تا درد و دلش را با او در میان بگذارد... »

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000302/nf00302941-3.jpg
یادداشت پوران درخشنده

«جا به جا» به کارگردانی علی توکل نیا دیگر فیلم اکران عید فطر است که در جشنواره‌ی فیلم فجر حضور نداشت و مضمونی کمدی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *