جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

احیای شب قدر در تاجیکستان+تصاویر

سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب: 302908
شیعیان و ایرانیان مقیم تاجیکستان شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان را تا سحرگاه به راز و نیاز پرداخته و احیا گرفتند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسینیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در شب بیست و یکم ماه رمضان که مصادف با شهادت اول مظلوم عالم حضرت علی (ع) است میزبان شیعیان و ایرانیان مقیم تاجیکستان بود.
 
عزاداران علوی در این مراسم که با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر آغاز شد هزار اسم متبرک خداوند را زمزمه کردند و از پرودگار خود رهایی از آتش جهنم را خواستار شدند.
 
حجه‌الاسلام «محمد حسن نبوی» معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به این که خداوند در قرآن فرموده که این کتاب مقدس را در شب قدر نازل کردیم که انسان عظمت آن شب را نمی داند، خاطرنشان کرد که شب قدر شب نزول مقدرات انسان از آسمان به دست ملائکه الله و امضا آن توسط امام زمان (عج) است.
 
وی گفت که این آمدن و نزول ملائکه الله تا طلوع فجر ادامه دارد.
 
نبوی با بیان نظم در آفرینش تمام اعضای بدن تصریح کرد که یکی از کارهای مهم در شب رمضان و قدر شمردن نعمتهای خدا برای شناخت بزرگی و عظمت اوست.
 
این عالم دینی خاطرنشان کرد که خداوند ارحم الراحمین و اکرم الاکرمین است و توجه ویژه ای به بندگانش دارد.
 
وی با بیان این کلام گهربار مولا علی (ع) که فرمودند خدا را برای کسب بهشت یا دور شدن از جهنم عبادت نمی کنند بلکه خدا را برای خود خدا پرستش می نمایند، به احیا کنندگان شب قدر گفت: اولا بنگاه داری خدا را عبادت نکنیم و ثانیا محدود دعا نکنیم، یعنی از خدا زیاد بخواهیم.
 
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم بر مراقبت از نماز  و ادای سر وقت آن تأکید کرد و افزود: خود و فرزندانتان را به نماز اول وقت مقید کنید.
 
نبوی همچنین با بیان این سخن گرانمایه پیامبر خدا (ص) خطاب به امیرالمومنین (ع) که علی جان آدم منافق نمی تواند تو را دوست داشته باشد و هیچ مومنی بغض تو در دلش نمی رود، مهمترین هدف مولای متقیان را دفاع از دین خدا برشمرد.
 
مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با روضه خوانی و سینه زنی در مظلومیت مولا علی (ع) و قرآن بسر کردن و طلب حاجات از خدای متعال ادامه یافت.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *