جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا:

'روحانی ازآغاز مهره‌ داخلی نظام بوده است'

سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب: 302845
یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی درباره آینده برنامه هسته‌ای ایران، رئیس‌جمهور منتخب این کشور را از جمله مهره‌های داخلی این نظام از آغاز حیات جمهوری اسلامی ایران می‌داند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اندیشکده شورای روابط خارجی در گزارشی به قلم «ری تکیه» به بررسی آینده مسئله هسته‌ای ایران با انتخاب حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران پرداخت.
 
ری تکیه با اشاره به اینکه رئیس جمهور جدید ایران از لحن اعتدال حمایت کرده است نوشت: «نمی‌توان در برابر وسوسه استقبال از یک سیاستمدار عملگرای ایرانی، مقاومت کرد.»
 
با این حال، طبق استدلال وی، در هر گونه تحلیل از آینده برنامه هسته‌ای ایران با رئیس جمهور جدید، باید دید «او در موضوع هسته‌ای تا چه اندازه از اختیار برخوردار است.»
 
در ادامه این گزارش، در توضیح ویژگی‌های حجت‌الاسلام روحانی آمده است: «روحانی از آغاز حیات جمهوری اسلامی ایران در سال 1979، یکی از مهره‌های داخلی نظام بوده است.»
 
ری تکیه ادامه می‌دهد: «وی در دوران مسئولیتش دبیر شورای عالی امنیت ایران بوده و به حل اختلاف‌ها و پرورش چهره‌های ملی مشغول بوده است.»
 
این گزارش با تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران و طرح این مدعا که ایران به تعهداتش در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متعهد نیست، نوشته است یکی از وظایف روحانی این است که این فضا را عوض کند.
 
ری تکیه در ادامه از اینکه آقای حسن روحانی از جمله اولین مقاماتی بود که خواستار غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم برای ایران شد، انتقاد کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *