پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲

پیش بینی نصرالله فورا محقق شد

يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 302455
در حالی که «شاخه نظامی حزب الله لبنان» توسط اتحادیه اروپا، «تروریست» خوانده شده است؛ گویی درب های اتحادیه اروپا برای رابطه با حزب الله بیش از پیش باز شده است.
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، خبرگزاری النشره لبنان، دیروز در یادداشت روزانه خود نوشت: در حالی که این روزها تونس و مصر دو دروازه «بهار عربی» در کشورهای منطقه در حال به روز رسانی وضعیت سیاسی خود هستند؛ که به هیچ وجه آسان به نظر نمی رسد؛ ستون پنجم با قدرتی بیش از پیش وارد این کارزار نامعلوم شده است.

النشره ادامه داد: و اما لبنان که در جستجوی «بهار» خود به سر می برد؛ این روزها حتی قادر به توافق برای تشکیل دولت نیز نیست این در حالی است که وضعیت امنیتی این کشور حال و روز خوبی ندارد که همه این ها را باید در گماشتن «شاخه نظامی حزب الله لبنان» در لیست سازمان های «تروریست» در اتحادیه اروپا گذاشت.

این خبرگزاری منطقه ای خاطرنشان ساخت: در حالی که «شاخه نظامی حزب الله» توسط اتحادیه اروپا، تروریست خوانده شد؛ گویی درب های اتحادیه اروپا برای رابطه با این حزب بیش از پیش باز شد تا جایی که "آنجلینا ایخهورست" سفیر اتحادیه اروپا در لبنان پس از تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در مورد حزب الله، نخست با "سید عمار موسوی" مسئول روابط بین الملل حزب دیدار کرد سپس با محمد فنیش وزیر پیشرفت و امور اداری لبنان گفتگو کرد و پس از آن دیدار با "حسین الحاج حسن" وزیر کشاورزی این کشور را درخواست کرد که احتمالا در دوشنبه هفته جاری صورت خواهد گرفت.

النشره در پایان افزود: "سید عمار الموسوی" مسئول روابط بین الملل حزب الله به سفیر اتحادیه اروپا یاد آور شد که تصمیم اروپا اهانت به مقاومت و کشورهای عربی هست که به وسیله این تصمیم به آنها پیامی دادید که حاکی از آن است که مقاومتی که کشور شما را از شر اشغالگر نجات داد تروریست است.

در پایان باید تاکید کرد که گویی اتحادیه اروپا تحت فشار شدید اسرائیل و آمریکا مجبور به اتخاذ چنین تصمیمی شده است ولی در عمل اروپا می داند که از این کار چیزی جز ضرر عاید خود نمی کند چرا که عملا خود را خارج از چهارچوب رابطه با حزب الله لبنان و توانایی تاثیر در حوادث سیاسی جاری در این کشور می بیند بنابراین عجیب نیست که سفیر این اتحادیه برای دیدار با مسئولین حزب الله التماس کند و یا بیش از پیش در پی ارتقای روابط اروپا و این حزب باشد و ناگفته پیداست که پیش بینی "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه تنها متضرر تصمیم اخیر اتحادیه اروپا خود اروپاست محقق شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *