جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
معاون میراث فرهنگی اصفهان عنوان کرد:

فواره نقش جهان عامل تخریب مسجدامام

عبور مترو یعنی نقض قوانین یونسکو
پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب: 301842
معاون میراث فرهنگی شهرستان اصفهان گفت: به دلیل وزش باد از غرب به سمت شرق اصفهان، باز بودن فواره آب در میان میدان نقش‌جهان سبب تخریب کاشی‌های گنبد مسجد امام می‌شود.
به گزارش جهان، منصور زیرک در گفت‌وگو با تسنیم در اصفهان اظهار کرد: میدان نقش‌جهان در مجموعه میراث یونسکو ثبت و به یک میراث جهانی تبدیل شده است و داشتن چنین میراث مهم و ارزشمندی دارای قوانین خاصی است و ما نباید این قوانین را زیر پا بگذاریم.

وی تصریح کرد: عبور مترو از زیر میدان نقش‌جهان نه تنها نقض قوانین جهانی است بلکه مشکلات بسیاری را برای فرهنگ و تاریخ ملت ما به وجود می‌آورد.

معاون میراث فرهنگی شهرستان اصفهان گفت: خبر عبور مترو از زیر نقش جان مدت‌هاست مطرح شده ولی برخی از مسئولان این خبر را در دیگر رسانه‌ها و روزنامه‌ها تکذیب کردند.

وی با اشاره به اینکه در جریان عبور مترو از خیابان چهارباغ نیز مسئولان این جریان را تکذیب کرده و بعدها اتفاقاتی در این خصوص رخ داد، افزود: با توجه به بی‌اعتمادی‌های به وجود آمده، در این خصوص بسیار نگران هستیم.

زیرک گفت: هر کاری اصولی دارد و برای اجرای این کار نیازمند کارشناسی دقیق و تمهیدات موثر هستیم تا به بافت قدیمی و ساختمان‌های این منطقه آسیبی وارد نشود.

وی عنوان کرد: نه تنها در خصوص مترو بلکه در دیگر زمینه‌ها ما از مسئولان گله‌مند هستیم.

فواره میان میدان نقش جهان سبب تخریب گنبد مسجد امام می‌شود

معاون میراث فرهنگی شهرستان اصفهان بیان کرد: به طور مثال به دلیل وزش باد از غرب به سمت شرق اصفهان، باز بودن فواره آب در میان میدان نقش‌جهان سبب تخریب کاشی‌های گنبد مسجد امام می‌شود و با وجود تذکرات بسیار، هیچ فردی رعایت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری برای آثار باستانی و بافت قدیمی اصفهان مخرب بوده افزود: از بین بردن بافت چهارباغ، قطع درختان قدیمی و رد شدن بخشی از مترو از سمت راست قسمت غربی سی‌و‌سه‌پل، از جمله عوامل مخرب سازه‌های میراثی برای ساخت مترو است.

زیرک گفت: در زمان وقوع اقدامات خوب میراث به همه تعلق دارد اما متاسفانه در زمان وجود مشکلات میراث نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی با مشکل بودجه و نیروی انسانی روبه‌رو است افزود: باید نگاه مردم و مسئولان نسبت به میراث فرهنگی تغییر یابد و تا زمانی که آنان در حفظ ارزش‌ها و میراث خود کوشا نباشند، تلاش این سازمان نیز اثری ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *