پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

انتقاد رئیس رژیم غاصب از برکناری مرسی

پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 301773
«شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ماهواره ای «الحرة» گفت:« محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر است و به شکل دموکراتیک انتخاب شده بود اما ارتش پس از انتخابات دمکراتیک اعلام کرد که (در کشور) دموکراسی وجود ندارد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه «الرایة» نوشت: پرز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در امور داخلی مصر هیچگونه دخالتی نمی کند، گفت:« تنها یک چیز برای اسرائیل مهم است و آن تداوم اجرای توافقنامه صلح کمپ دیوید است.»

رئیس رژیم صهیونیستی افزود:« مصر کشور بزرگی است و ما امیدواریم که وضعیت این کشور بهبود یابد.»

وی درخصوص اعزام نیروهای مصر به صحرای سینا نیز گفت:« هر عملی که ( در سینا) انجام می شود بایستی در چارچوب توافقنامه صلح بین مصر و اسرائیل صورت بگیرد. چنانچه مصر می خواهد به دلایل امنیتی نیروهای خود را به شبه جزیره سینا ارسال کندف این مساله بایستی با توافق و براساس توافقنامه صلح انجام شود و ممکن است ما با این امر موافقت کنیم.»

شیمون پرز همچنین با تأکید بر دخالت نظامی در سوریه، گفت:« مشکل سوریه عدم وجود جایگزین برای نظام حاکم است.»

وی افزود:« همانگونه که نیروهای اتحادیه آفریقا برای توقف خونریزی ها و تشکیل دولت انتقالی وارد کشور مالی شدند، سازمان ملل متحد نیز باید از اتحادیه عرب بخواهد نظامیانی به سوریه اعزام کند.»

رئیس رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعاهای خود را درخصوص موضع حزب الله در سوریه مطرح کرد و عنوان داشت، حزب الله که بخشی از دولت لبنان است بدون دریافت اجازه از این دولت، نظامیان خود را به سوریه ارسال می کند.

پرز از اقدام خصمانه اتحادیه اروپا در درج نام حزب الله لبنان در لیست سازمان های تروریستی استقبال کرد و مدعی شد « سید حسن نصرالله» دبیر کل این حزب متهم به مخالفت با قوانین بین المللی و ارتکاب جنایات جنگی در سوریه است.

وی در ادامه به موضوع توافق فلسطینی ها و اسرائیلی ها به اجرای مذاکرات سازش اشاره و اعلام کرد، بیشتر اعضای کنست (پارلمان) موافقت خود را با مذاکرات صلح اعلام کرده اند و ممکن است ائتلافی دیگری به منظور صلح شکل گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *