کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رونمایی از مدعی جدید قیمت‌گذاری خودرو

2 مرداد 1392 ساعت 22:39

درگیری ها بر سر قیمت گذاری خودرو با ورود انجمن خودروسازان و سهم خواهی در بحث قیمت گذاری وارد فاز جدیدی شده است .


به گزارش جهان به نقل از بازار خبر، دبیر انجمن خودروسازان معتقد است نه تنها دولتی ها باید دست از سر قیمت گذاری خودرو بر دارند ، بلکه باید قیمت گذاری به خود خودروسازان واگذار شود ، امری که بی تردید قیمت خوردو را در آینده ای نه چندان دور افزایش خواهد داد.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان گفت : اعضای انجمن خودروسازان ایران معتقد است دولت نباید در قیمت گذاری خودرو دخالت داشته باشد.

وی در پاسخ به آن دسته از افرادی که استدلال می کنند ، ایران خودرو و سایپا درصد بالایی از بازار را در اختیار دارد پس به این دلیل  بازار خودرو انحصاری است ، گفت: درکره هم مشابه این موضوع را دیدیم کیا و هیوندا بالای 70 درصد بازار را در اختیار دارند اما هیچ وقت دولت در قیمت گذاری وارد نمی شود.

وی در ادامه گفت : تجربه نشان می دهد که نه سازمان حمایت و نه شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو موفق نبودند بنابراین با پایین آمدن تعرفه خودرو از 90 و 100 و رسیدن به 40 درصد که تعرفه موثر این 40 درصد هم کمتر از 30 درصد است ما معتقدیم اجازه بدهند خودروساز قیمت گذاری را انجام دهد ، یقین بدانید کاری نمی کنند که بازار تقاضای خود را از دست بدهد و اگر هم در حق خریداران ظلمی شد، راه هایی برای مقابله با گران فروشی خودروساز وجود دارد.

نعمت بخش به فروش خودرو در حاشیه بازار اشاره کرد و گفت :وقتی خودروساز بتواند قیمت گذاری کند و در حاشیه بازار خودرو را بفروش برساند ، اول از همه رانت و فساد از بین می رود و در واقع پول های سرگردان از این بازار کنار می رود و پول های کاذب و تقاضاهای کاذب از میان می رود و این اقدام سبب تعادل قیمت ها می شود. زیرا اختلاف قیمت بازار و کارخانه باعث هجوم ثبت نام و پیش فروش می شود. اما وقتی فروش در حاشیه بازار باشد پول های سرگردان خارج می شود و خریداران واقعی اقدام به خرید خودرو می کنند.

دبیر انجمن خودروسازان افزود :‌ فرمول ارائه شده توسط آقای پژویان برای مبنا قرار دادن قیمت فروردین 91 اشتباه بوده زیرا قیمت ، قیمت واقعی نبوده و ما خواستار بررسی مجدد بودیم زیرا قیمت مبنا قرار داده شده زیر قیمت تمام شده بود.


کد مطلب: 301672

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/301672/رونمایی-مدعی-جدید-قیمت-گذاری-خودرو

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com