شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
ابراهیم زاهدی مطلق خبر داد؛

احیای‌جلسات قصه‌نویسی مسجدجواد‌الائمه

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب: 301377
عضو شورای نویسندگان مسجد جواد‌الائمه(ع) از احیای جلسات قصه‌نویسی مسجد خبر داد و گفت:‌ در نظر داریم داستان‌ها و صورتجلسه این جلسات را بر روی سایت قرار داده و سایت مسجد را رونقی دوباره ببخشیم.
به گزارش جهان، ابراهیم زاهدی مطلق عضو شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه در گفت‌وگو با تسنیم،‌ از آغاز جلسات قصه‌نویسی مسجد جواد‌الائمه(ع) خبر داد و گفت:‌ شب گذشته دومین جلسه قصه‌نویسی با حضور ۹ نفر برگزار شد.

وی با اشاره به چگونگی شکل‌گیری این جلسات گفت:‌ اراده‌ای میان بچه‌های کتابخانه مسجد و شورای نویسندگان وجود داشت و همگی خواستار احیای این جلسات بودند، اما هر یک به نوعی درگیر بودند و به نوعی محل زندگی‌شان از مسجد دور شده بود. بنابراین جمع‌ کردن این افراد به دور هم سخت بود.

زاهدی مطق گفت:‌ تا اینکه در جشنواره شهید غنی‌پور امسال این اصرار‌ها بیشتر شد و آقای ناصری از من خواست تا این جلسات را احیا کنم‌، بنابراین عامل اصلی اراده بچه‌های کتابخانه مسجد بود.

وی گفت:‌ مسجد خانه خداست، ورودش برای همه آزاد است و همان طور که کسی نمی‌پرسد برای نماز از کدام محله آمده‌اید؟ برای ورود به جلسات قصه‌نویسی مسجد نیز به مانند شیوه قدیم هر کس علاقه‌مند باشد ورود می‌کند و گزینشی به معنای اینکه آیا سابقه داستان‌نویسی دارند یا نه وجود ندارد.

زاهدی مطلق با بیان این مطلب که برنامه ما فعلاً همراه با داستان خوانی و آموزش مبانی تئوریک داستان پیش می‌رود‌، البته هدفمان کلاس داستان‌نویسی نیست، چرا که در کلاس داستان‌نویسی عده‌ای ثبت نام می‌کنند‌ و پس از پایان دوره از کلاس خارج می‌شوند‌، بنابراین ما جلسات قصه نویسی داریم و علاقه‌مندان دراین جلسات شرکت می‌کنند.

وی گفت:‌ این جلسات دوشنبه‌ها ساعت ۱۹ در ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و به نماز مغرب و عشاء ختم می‌شود‌، اما پس از ماه مبارک رمضان ساعت آن تغییر خواهد کرد.در جلسات نیز از حضور نویسندگان شورای مسجد دعوت خواهیم کرد،‌ هم‌چنین امکان دارد که نویسندگان دیگری نیز برای حضور در جلسات دعوت شوند.

زاهدی مطلق گفت:‌ در تلاش هستیم تا سایت مسجد جواد‌الائمه را وسعت بیشتری ببخشیم،‌از آن‌جا که بسیاری از ثبت‌نام کنندگان در این جلسات قابلیت‌های بسیاری هم در حوزه داستان‌نویسی و هم در حوزه فضای مجازی دارند،‌ در نظر داریم تا به کمک خود بچه‌ها داستان‌هایشان را بر روی سایت منتشر کنیم.

وی ادامه داد:‌ ما مباحث نظری نیز خواهیم داشت،‌ بنابراین می‌توانیم مباحث نظری و متن صورتجلسه‌ها و هم‌چنین نقدهای وارده بر داستان‌ها را نیز بر روی سایت قرار دهیم.برنامه‌هایی نیز برای آینده در نظر داریم که به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *