سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

پایان ساخت ضریح امام عسکری(ع)؛ امسال

شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 300640
مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) از اتمام ساخت ضریح امام حسن عسکری(ع) تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: به محض اتمام مونتاژ ضریح، امکان بازدید مردمی از آن فراهم می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری اهل‏ بیت(ع) حجت الاسلام سید ابراهیم لاجوردی گفت: کار عملیات ساخت ضریح مطهر امام حسن عسکری(ع) توسط آیت‌الله سیستانی در داخل ایران از ۳ سال پیش آغاز شده و از طریق حجت‌الاسلام شهرستانی، نماینده وی در ایران پیگیری می‌شود.

وی افزود: برای ساخت ضریح جلساتی برگزار و پیشنهادهایی ارائه شد اما ایشان متقبل شدند که کار ساخت را به طور شخصی بر عهده گرفته و کارگاه و مسئولان کارگاه مشخص شدند.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) با بیان اینکه کار ساخت این ضریح مطهر نزدیک به سه سال است که دنبال می‌شود، گفت: در حال حاضر پروژه در حال قلم زنی است و مراحل نازک کاری نیز به زودی به پایان می‌رسد.

حجت‌الاسلام لاجوردی با اشاره به بدنه چوبی این ضریح ابراز داشت: برای بدنه این ضریح از چوب ساج استفاده شده است که کیفیت بسیار عالی داشته و ۴۰۰ سال عمر مفید آن است.

وی افزود: وزن کل چوب‌ها یازده تن است و در سازه‌های آهنی نیز تقریبا یک‌هزار و صد کیلو مس و پنج و چهار دهم تن نقره به کار رفته است.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) تصریح کرد: همچنین ۷۰ کیلوگرم طلا برای نازک کاری استفاده شده که در جای جای این ضریح نورانی به کار خواهد رفت.

حجت الاسلام لاجوردی در خصوص زمان بازدید و همچنین قرار دادن ضریح مطهر بر روی مقبره مبارک گفت: به محض اتمام مونتاژ ضریح، امکان بازدید مردمی از آن فراهم می‌شود که امیدواریم تا پایان سال ۹۲ این اقدام مهم عملی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *