کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نسبت روزه داری و افزایش طول عمر

29 تير 1392 ساعت 18:15

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ماه مبارک رمضان و روزه داری علاوه بر فواید معنوی، اثرات سازنده و مفیدی بر وضعیت متابولیسم، سوخت و ساز بدن افراد داشته و موجب افزایش طول عمر می شود.


به گزارش جهان به نقل از ایرنا، دکتر فرزاد شیدفر با اشاره به این که پرهیز از پرخوری در هنگام سحری و افطار از نکات بسیار پر اهمیت تغذیه است که باید به آن توجه شود، افزود: روزه داران باید از مصرف غذاهای پر حجم، چرب و شور در وعده سحر و افطار خودداری کنند.

وی به مردم توصیه کرد: روزه خود را با مقداری چای یا شیر ولرم و خرما باز کنند و پس از آن با یک فاصله زمانی کوتاه ، غذای اصلی را صرف کنند. همچنین توصیه می شود از نوشیدن آب سرد خودداری شود.

این متخصص علوم تغذیه افزود: مصرف لبنیات، میوه و سبزی هنگام سحر می تواند نقش موثری در تطابق و سازگاری فرد با روزه داشته باشد و روزه داران باید از مصرف قهوه و نسکافه به دلیل اینکه اختلالات گوارشی ایجاد می کند، پرهیز کنند.

شیدفر اضافه کرد: همچنین مصرف نوشیدنی های گازدار به دلیل کاهش مقاومت فرد در برابر گرسنگی و اختلال در تنظیم قند خون توصیه نمی شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: بهتر است روزه داران به ویژه کودکان و نوجوانانی که برای اولین بار روزه می گیرند علاوه بر مصرف مواد پروتئینی مانند گوشت، مرغ، لبنیات و حبوبات، برای تامین انرژی مورد نیاز خود از میوه ها و سبزی ها نیز استفاده کرده و از مصرف زولبیا و بامیه پرهیز کنند.


کد مطلب: 300636

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/300636/نسبت-روزه-داری-افزایش-طول-عمر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com