جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
مستندی با روایت گسترش اسلام در آمریکای جنوبی

«جهانشهری‌ها۲» در انتظار حمایت مالی

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 300145
اسفندیاری، کارگردان مستند «جهانشهری‌ها» از ادامه تدوین قسمت دوم این مستند در صورت تامین منابع مالی خبر داد. تدوین این مستند مدت‌ها است که متوقف شده است. «جهانشهری‌ها۲» در مورد گسترش اسلام در آمریکای جنوبی است.
به گزارش جهان، شهاب اسفندیاری، کارگردان مستند «جهانشهری‌ها» از پایان تولید قسمت دوم این مجموعه تا پایان امسال به شرط تامین منابع مالی خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات تدوین این مجموعه چندین ماه به تعویق افتاد. اخیرا صحبت‌هایی با صدا و سیما داشتیم که ممکن است به راه‌حل هایی برای ادامه روند تولید «جهانشهری‌ها۲» منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه در ۲۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تولید می‌شود افزود: برای تصویربرداری این مجموعه به شش کشور آمریکای جنوبی سفر کردیم. این مستند با محوریت شخصیت ادگاردو اسعد یا شیخ سهیل اسعد ساخته شد. ما همراه او به کشورهای کاستاریکا، ونزوئلا، کوبا، اکوادر و بولیوی سفر کردیم.

کارگردان مستند «جهانشهری‌ها» با اشاره به ناشناخته بودند کشورهای آمریکای جنوبی برای مردم ایران تصریح کرد: مرد ایران تصویر نادرستی از این کشورها دارند. به دلیل مجادلات سیاسی حقیقت این کشورها واژگون به مردم نشان داده می‌شود. ما با نوعی نگاه تحقیر به این کشورها می‌نگریم.

اسفندیاری اضافه کرد: آمریکای جنوبی منطقه‌ای سرشار از فرصت‌ها برای ما است. این سرزمین‌‌ها دارای تاریخی غنی هستند و ما هیچی از آن‌ها نمی‌دانیم. فرهنگ‌هایی کهن و تمدن‌هایی باستانی در این منطقه وجود دارند. اما متاسفانه مردم تنها تصویر جنگلهای آمازون را از این منطقه در ذهن دارند.این منطقه دارای فرصتهای اقتصادی فراوانی برای ما است اما به ما القا می‌شود که دوستی با این کشورها هیچ نفعی برای ما ندارد.

وی با تاکید بر فقیر بودن مردم این منطقه از جهان گفت: شرکت‌های آمریکای و اروپایی سال‌ها است که در این مناطق به شکلی ناعادلانه مردم را استثمار می‌کنند. مردم این منطقه درحالی در اوج فقر زندگی می‌کنند که کشور ثروتمندی از لحاظ منابع دارند. مردم آمریکای لاتین به دلیل سالها استعمار از غرب منزجر و متنفر هستند. آنها منتقد کلیسا نیز هستند چون غرب را در این استعمار همراهی می‌کند.

کارگردان مستند «جهانشهری‌ها» ادامه داد: به همین دلایل وقتی شیخ سهیل در این سرزمین‌ها اسلام را تبلیغ می‌کند با استقبال مردم مواجه می‌شود. عدالت، مبارزه با استعمار و کمال‌گرایی برای این مردم جذابیت دارد. گرایش به اسلام و تشیع در این کشورها قابل توجه است. باید حمایت بیشتری برای ترویج اسلام در این کشورها صورت بگیرد. تعداد مبلغین شیعه نسبت به جمعیت صد میلیونی این کشورها بسیار کم است.

اسفندیاری با اشاره به هدف خود از ساخت این مستند گفت: در این مستند تلاش کردیم حقایق آمریکای جنوبی را به مسئولان فرهنگی به ویژه مسئولان حوزه‌های علمیه نشان دهیم. برای ادامه ساخت این مستند با مشکلات مالی مواجه شدیم و به دنبال جلب مشارکت برای ساخت گشتیم. جای تاسف دارد که پروژه‌ای با مضمون بیداری اسلامی ماه‌ها از یک سازمان به سازمان دیگر برای جلب حمایت مالی ارجاع داده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *