پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

حزب‌الله عامل انفجار بیروت را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 300010
پایگاه خبری دیلی‌استار لبنان به نقل از منابع امنیتی این کشور گزارش داد، حزب‌الله یک تبعه سوری را به اتهام دست داشتن در انفجار هفته گذشته در منطقه ضاحیه واقع در جنوب بیروت که منجر به زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر شد، دستگیر کرده است.بر اساس این گزارش، این مرد سوری بسته انفجاری را در زیر یک خودروی پارک شده در منطقه بئرالعبد که ساکنین آن عمدتا طرفدار حزب‌الله هستند، نصب کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، این مرد پس از جاسازی بمب، منطقه را بوسیله یک خودروی بابری که دو مرد فلسطینی نیز سرنشین آن بودند، ترک کرده است. بنا بر گفته منابع امنیتی لبنان، حزب‌الله در تعقیب این دو فلسطینی است.

پیشتر منابع سیاسی به این پایگاه خبری گفته‌ بودند، ده‌ها شبکه از بنیادگرایان با ملیت‌های مختلف اخیراً برای انجام حملاتی علیه حزب‌الله و سایر اهداف در لبنان شکل گرفته‌اند. این گروه‌های تروریستی تحت فرماندهی "محمد ان.آ." فلسطینی که یک پاسپورت جعلی لبنان با هویت سمیر خالد کعایفی را با خود حمل می‌‌کند از منطقه عکار تا بیروت برای انجام حملاتی علیه حزب‌الله فعالیت می‌کنند.

این منبع سیاسی همچنین گفته است، دو هفته قبل از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه ضاحیه بیروت که منجر به زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر شد، مقامات اطلاعاتی از کشورهای مختلف منطقه در اردن به‌منظور طراحی حملاتی علیه حزب‌الله جلسه تشکیل داده‌‌اند. هدف از انجام طراحی این حملات منحرف کردن تمرکز حزب‌الله در جنگ سوریه بوده است.

حزب‌الله نیز اقدامات و تدابیر امنیتی گسترده‌ای از جمله گشت‌های شبانه برای مهار و خنثی کردن این اهداف تروریستی در مناطق شیعه‌نشین و تحت کنترل خود در سرتاسر لبنان اتخاذ کرده است.

این منبع همچنین به دیلی‌استار گفته است، یک شیخ سلفی از شمال لبنان تسلیحاتی از جمله راکت‌های کوتاه‌برد دریافت کرده و آنها را در طرابلس در خانه‌ای واقع در بین منطقه جبل محسن و باب التبانه مخفی کرده است. این دو منطقه به‌ترتیب علوی‌نشین و سنی‌نشین بوده و از زمان آغاز بحران سوریه بارها با یکدیگر درگیر شده‌اند و بر اثر درگیری بین ساکنین این دو منطقه که اولی طرفدار بشار اسد و دیگر از حامیان شورشیان سوری هستند، ده‌ها نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، این شیخ سلفی به‌صورت منظم با گروه‌های بنیادگرا دیدار و درباره چگونگی سازماندهی آنها گفت‌وگو کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا، عربستان سعودی، داعش و اسرائیل عامل انفجار بیروت هستند
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و اسرائیل مسئول انفجار بیروت هستند.
که آمریکا و اسرائیل 99 درصد در اتفجار بیروت نقش داشتند.
آمریکا و اسرائیل با کمک مالی عربستان سعودی و امارات داعش را ایجاد کردند.