جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳

خاطره حسن روحانی از حضور فرزند رهبر انقلاب در جنگ

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۵۹
کد مطلب: 299864
در دیدارهایی که بعد از انتخابات با سایر نامزدها داشته‌ام دیدم که آنها نیز به دل احساس پیروزی می‌کردند و در واقع همه افرادی که به صحنه آمده بودند پیروز انتخابات شدند.
خاطره حسن روحانی از حضور فرزند رهبر انقلاب در جنگ
به گزارش جهان به نقل از خبر، رئیس جمهور منتخب میهمان ویژه گردهمایی سالانه محفل پیشکسوتان جهاد و شهادت بود.
 
حجت‌الاسلام حسن روحانی که  در دوران جنگ تحمیلی مسئولیت قرارگاه خاتم الانبیاء را بر عهده داشت در بیست و یکمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت در مسجد ولیعصر (عج) تهران سخن می‌گفت، پیروزی‌های دوران 8 سال دفاع مقدس را متعلق به همه ملت دانست.
 
در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام حسن روحانی می آید:
 
    در دوران دفاع مقدس عملیات‌های بزرگی داشتیم که همه با هم در آن بودیم و کسی نمی تواند بگوید که من تنها بودم. نباید نکات ریز جنگ را بزرگ کنیم بلکه باید نکات اصلی را مدنظر قرار دهیم.
 
    وقتی در گذشته با یکی از مقامات سعودی سخن می‌گفتم از او گله کردم و مواردی را که او به صدامیان کمک می‌کرد یادآوری کردم که او گفت "فقط اینها نبود" و چند مورد جدید را هم ذکر کرد. آن مقام سعودی اعلام کرد که ما در 70 کیلومتری بندر اصلی جده یک بندرگاه ویژه حمل و نقل امکانات جبهه صدام را تأسیس کردیم که هر چه می‌خواهد از آنجا به سمت عراق ببرد. آن شب با آن آقا سخن‌های زیادی گفتیم و او بهانه‌هایی آورد که چرا به صدام کمک کرده و من به آن پاسخ دادم اما در پایان آن هفت ساعت گفت و شنود، آن مقام سعودی گفت حالا بگو برای آینده چه کنیم؟
 
    در دوران دفاع مقدس همه به صدامیان کمک کردند و ما تنها بودیم اما خدا را داشتیم که همه قدرت‌ها از آن اوست؛ ما تنها بودیم اما ملت را در جبهه‌های نبرد و همچنین امام را داشتیم و پیروزی با کمک همه به دست آمد.
 
    در تابستان سال 62 رزمندگان در جبهه‌های جنوب برای عملیات بدر آماده می‌شدند که ابتدا فرزند آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی که آن روز رئیس‌ جمهور کشور بودند را دیدم. عصر آن روز هم فرزند آیت‌الله موسوی اردبیلی که رئیس قوه قضاییه بود را دیدم و شب هم فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را دیدم که هم رئیس مجلس بود و هم از طرف امام فرمانده جنگ؛ این جبهه بود که توانست در برابر دنیا بایستد.
 
    همه در جنگ حضور داشتند. خیلی از حرف‌ها و گلایه‌ها هست اما عظمت کار و پیروزی را ببینید که رزمندگان اسلام دست به دست هم در برابر توطئه جهان ایستادند و پیروز شدند.
 
    من اگر در دوران دفاع مقدس خدمتی کردم، یک سرباز کوچک بودم و رزمندگان شهدا و بسیجیان پیشکسوت ما هستند؛ خلوص و فی‌سبیل‌الله کار کردن اولین درسی بود که جبهه به ما آموخت و دومین درس آن ابتکار بود.
 
    در این عملیات با ابتکار رزمندگان بیش از 70 هواپیمای عراق توسط هاگ‌های ایران سقوط کرد؛ در آن زمان آقا محسن به قرارگاه آمده بود و همه بدنش خاکی بود که من از او سؤال کردم چرا اینگونه است که پاسخ داد "هرگاه یک موشک هاگ یک هواپیمای عراقی را ساقط می‌کرد، من از ماشین پیاده می‌شدم و از خوشحالی در خاک می‌غلطیدم".
 
    در روزهای اول انتخابات، خیلی ها ناامید و مأیوس بودند و برخی بدگمانی ها، تردیدها و شک‌ها وجود داشت اما دیدیم که خدا با دل‌ها چه کرد و رهبر معظم انقلاب با تدبیرشان، قدم به قدم جامعه را هدایت کردند. هیچ جناح و فردی احساس نکرد در این انتخابات شکست خورده است و آن خادمی که رأی آورد، آنقدر با معتدلین دو جناح نزدیک بود که هر دو احساس پیروزی کردند.
 
    پیام انتخابات یازدهم این بود که افراط‌ گری ما را به جایی نمی رساند و این تعقل است که ما را به هدف نهایی می رساند.
 
    شکاف و اختلاف ما را به جایی نمی رساند. چرا اشتباه چند نفر یا یک حزب را اینقدر کش می دهیم؟ ممکن است همه اشتباهی داشته باشیم اما باید از پیغمبر اسلام(ص) بیاموزیم و گذشت داشته باشیم و راه را برای آنهایی که آماده بازگشتند، تسهیل کنیم.طرف می‌گوید من طرفدار نظام هستم اما به زور می‌گوییم که نه تو نیستی؛ بعد می‌گوید که تابع ولی فقیه هستم اما ما باز به زور می‌گوییم که نه اینگونه نیست یا آنکه می‌گوید من خطا کرده‌ام و برگشته‌ام، اما می‌گویند نه تو برنگشته‌ای. باید قبول کنیم قدرت ملی در سایه رهبر ایجاد می‌شود.
 
    دشمن فکر می‌کرد یک شکاف دائمی بین حاکمیت و مردم به وجود آورده و هیچ‌وقت این شکاف پر نمی‌شود و خیلی‌ها تصور می‌کردند یک انتخابات بی‌روح، سرد، بی‌رمق و حداقلی برگزار می‌شود.
 
    حتی برخی دوستان در برخی جاها می‌گفتند که انتخابات حداقلی خواهد بود و شاید بهتر هم باشد که حداقلی شود اما دیدیدم که این انتخابات رشد فکری، خرد جمعی،‌ بیعت مجدد با امام، انقلاب، آرمان‌های بلند، اهداف ملی و منافع ملی نظام با حضور همه در صحنه بود. دیدیدم که همه پای صندوق‌های رأی آمدند و چه انتخابات زیبایی بود و همه گلایه‌ها و شکایت‌ها را کنار گذاشتند و حماسه آفریدند.
 
    در دیدارهایی که بعد از انتخابات با سایر نامزدها داشته‌ام دیدم که آنها نیز به دل احساس پیروزی می‌کردند و در واقع همه افرادی که به صحنه آمده بودند پیروز انتخابات شدند.
 
    دشمن جنگ سیاسی، اقتصادی و روانی را بر ما تحمیل کرده است. ملت ما در انتخابات اعلام کرد که باید بایستیم و طرح و حرفی نو دراندازیم. البته با حفظ اصولمان باید با دنیا تعامل کنیم و به دنبال سیاست پویا، تعامل سازنده و مؤثر همراه با احترام متقابل و حفظ حقوق باشیم.
 
    انتظارات و توقعات جامعه باید منطبق با توان ملی باشد و از این رو، دولت یازدهم فقط دستش اول به سمت حق و سپس به سمت آحاد مردم است و خواهد بود.
 
    مبنای دولت این است که از تمام گروه‌های تخصصی مردم استفاده و زمینه را برای فعالیت آنان فراهم کند و شکاف‌های اجتماعی را از بین ببرد و سرمایه‌های ملی را افزایش دهد. تا قدرت ملی ما ساخته نشود، دشمن در برابر ما سر فرود نمی‌آورد چرا که قدرت ملی یعنی اقتصاد قوی، وحدت داخلی،‌ سیاست‌ خارجی فعال و پویا، ایمان قوی، فرهنگ قوی، انگیزه قوی و اتحاد همه قوا.
 
    خیلی حرف‌ها در دنیا زده می شود؛ مثل اینکه می گویند گزینه‌ها روی میز است یا یک کشور (رژیم) مفلوک در این منطقه هر روز ما را تهدید می کند اما شما (رزمندگان) فقط به آنها می خندید. اصلاً رژیم صهیونیستی کیست که بخواهد ما را تهدید کند و اینکه نمی تواند ما را تهدید واقعی کند و قدم نظامی علیه این ملت بردارد، به دلیل سابقه 8 سال دفاع مقدس است. آنها می دانند که اگر اتفاقی بیافتد، مردم ایران اسلامی با خلوص بیشتر، شهامت بیشتر و قوی تر ایستادگی می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
ان‌شاءالله امیدواریم رئیس جمهور منتخب در همه مسائل با مواضع اصولی پاسدار خون شهیدان باشند
پروانه
Iran, Islamic Republic of
پس به خاطر همين كمكهاي آل سعود به صدام بود كه آقاي روحاني در اولين كنفرانس مطبوعاتي خودشون پيام دوستي ويژه خود را به ملك عبدالله ابلاغ كرد؟!!
United States
پسر رفسنجاني و جبهه چه حرفهاي غريبي !!!!!!!