کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کسری بودجه در آمریکا موجب شد؛

مرخصی‌ اجباری بدون حقوق در آمریکا

25 تير 1392 ساعت 10:45

با تصمیم مقامات ایالات متحده ، کارمندان آمریکایی در اکثر بخش های دولتی به ۵ روز مرخصی اجباری فرستاده خواهند شد.


به گزارش جهان، پرس تی وی به نقل از واشینگتن پست نوشت: این آژنس که مسئولیت برنامه ریزی فعالیتهای کارکنان را بر عهده دارد به دلیل کسری بودجه و فشارهای مالی ناشی از آن تصمیم گرفت کارمندان اکثر بخش های دولتی را به ۵ روز مرخصی اجباری بدون حقوق بفرستد. کمیسیون فرصتهای برابر شغلی آمریکا ، گرچه نتوانست از تصویب این مرخصی جلوگیری کند اما ادامه ی اعطای این مرخصی را شروع مشکلات جدی کارمندان و خانواده های آنان ذکر کرد و دور دوم مرخصی های اجباری را لغو کرده است.

"ژاکلین بران" رییس کمیسیون فرصتهای برابر شغلی آمریکا با نام اختصاری EEOC اعلام کرد این تصمیم در جهت کاهش فشارهای مالی و هزینه های جاری اتخاذ شده است و چاره ای برای این امر نداشتیم اما به شدت در مقابل اعزام به مرخصی در دوره دوم خواهیم ایستاد و آن را لغو خواهیم کرد.

با این حال گابریل مارتین، رئیس شورای ملی کار آمریکا نیز ضمن دفاع از این تصمیم، آن را شجاعانه و قابل تحسین ذکر کرد.

کارشناسان اقتصادی در آمریکا اعتقاد دارند ، اعطای مرخصی های اجباری و عدم مدیریت شرایط اقتصادی می تواند ، آسیب های جبران ناپذیری بر اقتصاد خانواده ها و جامعه وارد کند.

اما استاد دانشگاه کاليفرنياي آمريکا، کارمندان و کارگران اين کشور را بزرگترين قربانيان بحران اقتصادي درآمريکا دانست.

پائول شلدون فوته (Paul Sheldon Foote) ، استاد دانشگاه کاليفرنيا روز جمعه ی گذشته در مصاحبه با پرس تي وي گفت: بحران اقتصادي در آمريکا باعث کاهش حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران آمريکايي شده است، و خانواده ها را با چالش هاي بسيار جدي روبرو کرده است.

استاد دانشگاه کاليفرنيا تاکيد کرد: نظام اقتصادي در آمريکا از هم گسيخته است و شرايط اقتصادي کارگران و کارمندان آمريکايي هر روز وخيم تر از قبل مي شود.

با وجود اينکه پيش بيني وزارت بازرگاني آمريکا از رشد اقتصادي اين کشور در سه ماه اول سال ۲۰۱۳ سه مميز دو دهم درصد است، هنوز بسياري درباره پايان بحران اقتصادي آمريکا ترديد دارند.


کد مطلب: 299645

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/299645/مرخصی-اجباری-بدون-حقوق-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com