سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

خاطره جالب نصرالله برای آیت‌الله مصباح درباره جنگ ۳۳ روزه

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 299348
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به امدادهای غیبی گفت: دبیرکل حزب‌الله بیان می‌کرد سربازان اسرائیلی گفته بودند ما سپاهیانی سفیدپوش و شمشیر به دست را دیده‌ایم که به سمت ما می‌آمدند و حمله می‌کردند.
خاطره جالب نصرالله برای آیت‌الله مصباح درباره جنگ ۳۳ روزه
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی یکشنبه شب در چهارمین جلسه درس اخلاق رمضان که در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد اظهار کرد: خداوند از راه‌های مختلف مومنان را به داشتن صبر در میدان جهاد دعوت کرده است.

وی آسیب نرسیدن در مقابل توطئه‌های دشمنان را یکی از فوایدی دانست که قرآن برای صبر برشمرده است و افزود: این صبر باید همراه با تقوا باشد وگرنه سودی نمی‌بخشد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فواید صبر نترسیدن از تعداد کم نیروهای خودی و تعداد زیاد طرف مقابل است و قرآن کریم هم بر روی این مسئله تاکید فراوانی دارد؛ در جنگ بدر که تعداد مسلمانان و امکانات آنها بسیار محدود بود برنامه‌ریزی الهی طوری صورت گرفت که سپاه اسلام پیروز میدان باشد و فرشتگان بسیاری پس از دعای پیامبر اکرم(ص) به یاری مسلمانان شتافتند.

وی با بیان اینکه می‌توان جنگ بدر را بهترین کلاس درس و عبرت‌آموزی برای دیدن فواید صبر دانست گفت: اینکه انسان با چشم خود ببیند به وسیله تعداد کمی نیرو می‌توان به دشمنان فراوان پیروز شد بهترین نوع آموزش فواید صبر در راه خداوند است.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: در آن روزگار مسلمانان وعده‌های الهی را بیشتر باور می‌کردند اما امروز تعداد زیادی از انسان‌ها به چنین چیزی اعتقاد ندارند اما جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و رژیم صهیونیستی نشان داد که وعده‌های الهی تحقق‌پذیر هستند و همواره به یاری مسلمانان می‌شتابند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه این خاطره را خود از سید حسن نصرالله شنیده است که سربازان اسرائیلی پس از حمله به سرعت عقب می‌نشستند عنوان داشت: دبیرکل حزب‌الله بیان می‌کرد وقتی فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی دلیل این کار را از سربازانشان می‌پرسیدند آنها می‌گفتند ما سپاهیانی سفیدپوش و شمشیر به دست را دیده‌ایم که به سمت ما می‌آمدند و حمله می‌کردند و همین مسائل را در مصاحبه‌های تلویزیونی خود هم عنوان کرده بودند.

وی اضافه کرد: نمونه‌های امداد غیبی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی هم دیده شد اما اینکه سربازانی سفیدپوش با شمشیر به دشمن حمله کنند گزارش نشده بود.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر وجود همیشگی امدادهای الهی برای مومنان راستین گفت: نکته اساسی در این میان این است که صبر باید همراه با تقوا باشد وگرنه در صورتی که راحت‌طلبی، زیرپا گذاشتن حریم‌های الهی یا غرور به دلیل تعداد زیاد نیروها جای یکی از آنها را بگیرند خبری از امدادهای غیبی هم نخواهد بود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به دیگر راه‌های نشان دادن اثرات صبر و مقاومت اشاره و اظهار کرد: خداوند نتایج دنیایی صبر را نیز در قرآن آورده است تا کسانی غیر از اولیای الهی که تنها محبت خداوند و همنشینی با پیامبران را می‌جویند نیز تشویق شوند.

وی ادامه داد: عذاب دیدن مشرکان و کفار به دست خداوند اما از طریق مسلمانان و جهادگران نخستین فایده مادی صبر بوده و علاوه بر این درسی توحیدی هم محسوب می‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به رسوا شدن دشمنان به عنوان دیگر اثر مادی صبر گفت: در کنار این دو فایده قلب‌های مسلمانان و مومنان هم از پیروزی سپاه اسلام خشنود می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *