کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی سریال نوروز در رمضان پخش می شود!

22 تير 1392 ساعت 21:18

تلویزیون نه تنها نتوانسته است درباره "حادثه ایرباس"، "حادثه هفت تیر" و "مقاومت مردم دزفول" و .... فیلم و سریال تولید کند؛ بلکه در ماه مبارک رمضان هم که زمان دقیق آن از یک سال قبل روی تقویم ثبت شده است، مجموعه‌هایی بی‌ربط روی آنتن می فرستند.


به گزارش جهان به نقل از دفاع پرس، "رادیو - تلویزیون یک دانشگاه عمومى‌ است". این جمله ای است که حضرت امام خمینی (ره) در اسفند سال 1357 بیان نمودند. اما در این سال ها صدا و سیما وظایف فرهنگی خود را فراموش کرده و به ساخت مجموعه های بی کیفیت روی آورده است.

همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و پخش سریال‌های مناسبتی، تلویزیون طی یک زمان بندی فشرده سه سریال اصلی خود را در کنداکتور شبکه‌های مختلف جای داده‌ است. "دودکش"، "خروس" و "مادرانه" سه سریال باکس اصلی هستند که با احتساب سریال اپیزودیک "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" شبکه تهران و"هشت بهشت" شبکه شما، شمار آنها به پنج می‌رسد.

این مسئله اگرچه برای مخاطبان پروپا قرص برنامه‌های نمایشی خوشایند است، اما برای کسانی که می خواهند پس از افطار به عبادت بپردازند اصلا خوشایند نخواهد بود.

سریال "دودکش" محمدحسین لطیفی سریالی است که برای عید نوروز تولید شده و قرار بود در صورتی که سریال "پایتخت " آماده نشود، روی آنتن برود و پخش آن پس از تعطیلات نوروز نیز ادامه یابد. با پخش سریال سیروس مقدم، گفته شد که "دودکش" در اردیبهشت ماه به صورت هر شبی پخش خواهد شد؛ اما این طور نشد و شبکه یک با انجام تغییراتی در سریال "دودکش"، قصه نوروز را برای ماه مبارک رمضان در نظرگرفت.

شبکه دو سریال "خروس" را برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است. "خروس" نیز چون "دودکش" برای نوروز در نظرگرفته شده بود، اما شبکه دو یک سریال دیگر را به آنتن نوروز رساند و سازندگان "خروس" که در میانه‌های تولید بودند را موظف کرد تا با افزایش تعداد قسمت‌ ها آن را برای ماه رمضان آماده کنند!

پخش سریال "خروس" در شب‌های قدر متوقف خواهد شد و به جای آن مینی سریال "بوی باران "(حسین تبریزی) با موضوع دفاع مقدس و بازیگران شناخته شده‌ای چون پژمان بازغی، کامبیز دیرباز، فریبا کوثری، لاله صبوری، نیلوفر شهیدی و … در شش قسمت روی آنتن شبکه دو می‌رود.

شبکه سه سریال "مادرانه" را برای ماه رمضان انتخاب کرده تا آن را در 30 قسمت 35 دقیقه‌ای روی آنتن ببرد. سریال "مادرانه" قرار بوده برای پخش شبانه در ایام تابستان و در 50 قسمت تولید شود، اما پس از قطعی شدن پخش آن در ماه رمضان به 30 قسمت کاهش پیدا کرده است. ظاهرا مضمون سریال ارتباط مستقیمی با مفاهیم ماه رمضان ندارد.

به نظر می رسد تلویزیون می توانست با ساخت فیلم هایی مناسب برای ماه مبارک رمضان از بودجه و امکانات خود به بهترین نحو استفاده نماید. تلویزیون نه تنها نتوانسته است درباره "حادثه ایرباس"، "حادثه هفت تیر" و "مقاومت مردم دزفول" و .... فیلم و سریال تولید کند؛ بلکه در ماه مبارک رمضان هم که زمان دقیق آن از یک سال قبل روی تقویم ثبت شده است، مجموعه‌هایی بی‌ربط روی آنتن می فرستند.


کد مطلب: 299047

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/299047/وقتی-سریال-نوروز-رمضان-پخش-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com