پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

شیر مادر درد دیابت را دور می کند

يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 299043
پژوهشگران به تازگی دریافته اند مصرف طولانی شیر مادر برای کودک ایمنی از بیماری دیابت را به همراه دارد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، پزشکان در بررسی بر روی تعداد زیادی نوزاد دریافته اند که هر چه زمان از شیر گرفتن نوزادان زودتر باشد که در نتیجه سبب مصرف غذاهای جامد و غذاهای کمکی می شود، خطر ابتلا به دیابت نوع 1 نیز بیشتر می شود.

گفتنی است: این در حالی است که نوزادانی که مدت زمان بیشتری از شیر مادر تغذیه نموده اند، با در صد پایین تری احتمال دارد که به دیابت نوع 1 مبتلا شوند.

بررسی ها نشان می دهند:دیابت نوع 1 که معمولا از سنین کودکی آغاز می شود می تواند نیاز به تزریق انسولین را برای همه ی عمر فرد به وجود بیاورد و موجب بروز انواع مشکلات جسمی و روحی برای او و خانواده اش گردد.

همینطور در خصوص تغدیه کودک غذاهای کمکی نیز این موضوع اهمیت دارد که این مواد غذایی بیش از حد شیرین نباشند و تحت یک رژیم غذایی صحیح به کودک داده شوند.غذاهای کمکی شیرین تا 22درصد شناس ابتلا به دیابت را در نوزادان افزایش می دهد.

همینطور پزشکان توصیه می کنند: تا خانواده هایی که زمینه ی وراثتی بیماری دیابت را دارند سعی نمایند تا علاوه بر انجام آزمایش خون برای تشخیص وضعیت قند خون نوزاد خود، در زمان نوزادی تا جایی که امکان آن وجود دارد به او شیر مادر بدهند و از دادن غذاهای شیرین جدا خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *