جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آتش گرفتن یک فروند بوئینگ در فرودگاه لندن

شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 298915
یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر که برای شرکت هواپیمایی اتیوپی فعالیت می کرد، روز جمعه در فرودگاه هیتروی لندن دچار آتش سوزی شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: آتش سوزی هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر در فرودگاه هیتروی لندن چالش جدیدی برای این شرکت آمریکایی در خصوص ایمن بودن هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷ به وجود آورده است.

شرکت بوئینگ که اوایل امسال به علت آتش گرفتن باطری های لیتیومی هواپیماهای ۷۸۷ دریم لاینر مجبور شد به مدت ۳ ماه کلیه هواپیماهای خود را زمین گیر کند اکنون با دردسر تازه ای روبرو شده است.

انتشار این خبر موجب کاهش شدید ارزش سهام شرکت بوئینگ در روز جمعه شده به طوری که ارزش سرمایه و دارایی این شرکت بزرگ آمریکایی بیش از ۵.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

مقام های فرودگاه هیترو نیز مجبور شدند تا برای مهار این آتش سوزی دو مسیر پروازی این فرودگاه را مسدود کنند.

سخنگوی فرودگاه هیترو نیز تاکید کرد: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر به علت آتش سوزی داخلی با آسیب روبرو شده است. این هواپیما اکنون در یک پارکینگ که صدها متر با ترمینال مسافری فرودگاه فاصله دارد، پارک شده است.

هنوز معلوم نیست که آیا علت اصلی آتش سوزی این هواپیما مربوط به گرم شدن شدید باطری های آن بوده است یا خیر.

سازمان هوایی آمریکا نیز اعلام کرد، از وقوع آتش سوزی در این هواپیما مطلع شده و با مقام های بوئینگ در تماس است.

یک کارشناس ارشد امور ایمنی پرواز در این باره گفت: این یک مساله وحشتناک برای شرکت بوئینگ به شمار می رود و هر نوع اتفاقی شامل آتش سوزی یک فاجعه برای این شرکت خواهد بود.

وی افزود: به علت مساله آتش گرفتن باطری های این هواپیما، اکنون مردم حساسیت بیشتری نسبت به اتفاقات بوئینگ دریم لاینر دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *