جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مجرمان‌جنسی اینترنت در دام دختر رباتیک!

شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 298857
مهندسان اسپانیایی رباتی مجازی را طراحی کرده‌اند که برای به دام‌انداختن کودک‌آزارها در شبکه‌های اجتماعی، نقش یک دختر دانش آموز چهارده‌ساله‌ را بازی می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، این برنامه رایانه‌ای پیشرفته که همچنین به عنوان یک chatbot شناخته شده، Negobot نام دارد و قادر است با شکارچیان جنسی بالقوه آنلاین مکالمه داشته باشد و به آن‌ها بقبولاند که یک انسان واقعی است.

این ربات در فارومی قرار داده و تصور می‌شود کودک‌آزار در آن کمین کرده و سپس به عنوان عضوی خنثی و منفعل وارد یک مکالمه آنلاین کلی می‌شود.

هنگامی که مکالمه دوستانه‌تر یا وسوسه‌آمیز می‌شود و شخص مورد هدف شروع به استفاده از ترفندهای راضی‌کننده می‌کند، رفتار Negobot به شیوه‌هایی که برای به دام‌انداختن وی طراحی شده، تغییر می‌کند.

این ربات می‌تواند مصر یا رنجیده ظاهر شده و تلاش وی برای کسب اطلاعات شخصی منجر به دانستن بیشتر در مورد مظنون شود.

دانشمندان طراح از یک نظریه بازی و یک سیستم ریاضیاتی تصمیم‌گیری استراتژیک برای متقاعدکننده‌تر کردن رفتار آن استفاده کرده‌اند.

ربات به گونه‌ای طراحی شده که یک شخصیت غیرمنسجم داشته‌ باشد و همچنین دارای هفت الگوی مکالمه‌ای متفاوت است که وی را جذاب‌تر نشان می‌دهد.

دیگر حقه‌ها شامل واردکردن اشتباهات زبانی تعمدی برای تقلید از رفتار یک دختر نوجوان است.

به گفته دکتر کارلوس لائوردن از دانشگاه دوستو، در آزمایش‌های انجام‌شده این برنامه نه تنها بحث‌های قطع‌شده را از سر گرفت، بلکه قادر بود رهبری مکالمات را بر عهده بگیرد و از اصطلاحات عامیانه زبانی استفاده کند.

برنامه ارائه‌شده پیش‌تر در سرویس چت گوگل اجرا و آزمایش شده و می‌توان آن را به دیگر زبان‌ها ترجمه کرد.

علی‌ رغم برخورداری از درجه بالایی از هوش مصنوعی، قدرت زبانی برنامه مزبور هنوز محدود بوده و به طور مثال، قادر به شناسایی ظرایف زبانی از قبیل طعنه نیست.

نیروی پلیس باسک علاقه قابل توجهی را به استفاده از این ربات نشان داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *