پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

سرنوشت کرم حلزون

جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 298722
رئیس سازمان غذا و دارو ضمن تشریح آخرین وضعیت کمبود دارویی در کشور، به موضوع روند تولید کرمهای حلزون اشاره کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر عباس حاجی‌آخوندی در حاشیه دیدار وزیر بهداشت با تیمهای اضطراری درمان در دفاع مقدس، گفت: تعداد کمبودهای اقلام دارویی در کشور از 75 قلم به کمتر از 60 قلم کاهش یافته‌ است، گفت: مشکل‌سازترین کمبودها مربوط به داروهای خارجی است.
 
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تشکیل باندها قاچاق دارو در اطراف داروخانه‌های بزرگ تهران، افزود: داروخانه 13 آبان خودش یعنی معاونت غذا و دارو. 13 آبان جزو مهمترین داروخانه‌های کشور است. البته ممکن است عده‌ای در بیرون از داروخانه کمین بگذارند و از طریقی داروها را از مسیر قاچاق تهیه کرده تا وقتی مردم گرفتار هستند، به آنها عرضه کنند.
 
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بیرون از داروخانه قدرت برخورد نداشتیم، اما این کار را با حمایت وزیر دادگستری پیگیری کردیم که به دنبال آن تیم مشترک بازرسی تشکیل شد، وزارت بهداشت هم ساختمانی را برای این امر اختصاص داده است.
 
حاجی‌آخوندی ابراز امیدواری کرد که این تیمهای بازرسی مشترک بتوانند نقاط مختلف را با توجه به اینکه دیگر ضابط قضایی هم در هر تیمی وجود دارد، رصد و با موارد تخلف برخورد کنند.
 
به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، این تفاهمنامه مشترک میان این دو وزیر بهداشت و دادگستری به تازگی امضا شده است و تلاش می‌کنیم این سوداگران را به کمک مردم سر جای خود بنشانیم.
 
وی با بیان اینکه علت بیشتر به چشم آمدن این پدیده نیز کمبود دارو بوده است که به حق مردم را آزار داده است، افزود: 37 خط تولید در داخل کشور متوقف شده بود، اما اکنون همه خطوط تولید مشغول کار هستند و ذخایر دارویی موجود در شرکت‌های پخش دو برابر سال گذشته است.
 
رئیس سازمان غذا و دارو همچنین درباره سرنوشت‌ کرمهای حلزون که از هفته گذشته مجوز تولیدش لغو شد، توضیح داد: سازمان غذا و دارو در حال پیگیری موضوع است و دانشگاه علوم پزشکی البرز هم در جریان قرار گرفته است.
 
حاجی آخوندی ادامه داد: به هر حال کرمی که خط تولید دارد، باید خط تولیدش قابل مشاهده باشد. مواد سازنده‌ای که اعلام می‌کند، معلوم و مرجع پخش آن، یک مرجع پخش قانونی باشد.
 
وی با بیان اینکه در اسناد مربوط به مجوز این محصول نقص وجود داشت، تصریح کرد: طی آخرین گزارشی که دانشگاه به ما داده است، اعلام کرده که به این برند مجوز نداده است، بلکه به برند دیگری مجوز داده است و اینها در کارشان اشکال وجود دارد.
 
رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در پخش این محصول هم مشکل وجود داشت. در نظر بگیرید که بنا باشد همه داروها و اقلام جلوی در منازل تحویل شود، پس در این صورت نقش عرضه‌کننده دارو چه خواهد شد.
 
حاجی‌آخوندی با بیان اینکه با توجه به یافته‌هایمان درباره کرم حلزون، تولید و پخش آن را متوقف کردیم تا بررسیهای کامل انجام شود، گفت:‌ نامه‌ای به سازمان صدا و سیما ارسال کردیم تا تبلیغ این محصول را متوقف کند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *