کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا بیماران قلبی می‌توانند روزه بگیرند؟

21 تير 1392 ساعت 10:47

یک جراح و متخصص قلب و عروق با بیان اینکه بر اساس نوع بیماری در خصوص روزه گرفتن بیماران قلبی تصمیم گیری می‌شود، توصیه کرد: تمام بیماران قلبی با مراجعه به پزشک در خصوص روزه داری تصمیم گیری کنند.


به گزارش جهان، دکتر معصومعلی معصومی در گفت وگو با ایسنا، افزود: به طور مثال در بسیاری از افرادی که مشکل دریچه داشته و یا عمل کرونری انجام داده‌اند و یا رگهای آنها دچار تنگی است با توجه به کم شدن مصرف مایعات در ماه رمضان، کمبود آب ممکن است برای این افراد مشکلاتی را ایجاد کند که در این خصوص توصیه ما بر این است که این افراد از روزه گرفتن اجتناب کنند.

این جراح و متخصص قلب و عروق از سوی دیگر روزه گرفتن را برای برخی بیماران قلبی مفید دانست و افزود: از آنجا که با روزه گرفتن چربی‌های اطراف قلب کاهش می یابد بسیار مفید است، اما متاسفانه در بسیاری از افراد پرخوری در ماه رمضان بیشتر شده و موجب بیشتر شدن این چربی‌ها می شود.

معصومی توصیه کرد: بیمارانی که جراحی داشته‌اند از جمله جراحی دریچه قلب بهتر است تا یک سال پس از عمل خود روزه نگیرند.

وی تصریح کرد: در بیمارانی که چندین سال از عمل جراحی آنها گذشته و مشکلات جدی قلبی ندارند، روزه گرفتن برای آنها منعی نخواهد داشت.

این جراح و متخصص قلب و عروق همچنین نگرفتن روزه را برای افرادی که باید داروهای ضروری بیماری خود را بصورت ساعتی مصرف کنند، توصیه کرد.

معصومی در خصوص افرادی که مشکل فشار خون دارند، گفت: از آنجا که در این افراد کمبود آب اثرات فشار خون را بر روی کلیه تشدید می کند توصیه ما بر این است که این افراد تحت نظر پزشک معالج خود در خصوص گرفتن یا نگرفتن روزه تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: در برخی بیماران فشار خونی داروهای ادرارآور تجویز می شود که مصرف این داروها در زمانی که این افراد روزه هستند و محدودیت مصرف مایعات دارند موجب وارد آوردن فشار بسیاری بر کلیه‌ها خواهد شد.


کد مطلب: 298658

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/298658/آیا-بیماران-قلبی-می-توانند-روزه-بگیرند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com