جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵۹
۱۱

"شما دینتون را فروختید و ما خریدیم"

چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب: 298437
ما اینجا اومدیم برای زندگی و کار نه برای به نمایش گذاشتن دین و تاریخ!
به گزارش جهان، "جواد فرهنگی" در صفحه گوگل پلاس خود نوشت:
بانوی محجبه ای در یکی از سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در فرانسه خرید می‌کرد؛ خریدش که تموم شد برای پرداخت رفت پشت صندوق. صندق‌دار یک خانم بی‌حجاب و اصالتاً عرب بود.

صندوق‌دار نگاهی از روی تمسخر بهش انداخت و همینطور که داشت بارکد اجناس را می‌گرفت اجناس او را با حالتی متکبرانه به گوشه میز می‌انداخت. اما خانم باحجاب ما که روبنده بر چهره داشت خونسرد بود و چیزی نمی‌گفت و این باعث می‌شد صندوقدار بیشتر عصبانی بشه ! بالاخره صندوق‌دار طاقت نیاورد و گفت: «ما اینجا توی فرانسه خودمون هزار تا مشکل و بحران داریم این نقابی که تو روی صورتت داری یکی از همین مشکلاته که عاملش تو و امثال تو هستید! ما اینجا اومدیم برای زندگی و کار نه برای به نمایش گذاشتن دین و تاریخ! اگه می‌خوای دینت رو نمایش بدی یا روبنده به صورت بزنی برو به کشور خودت و هر جور می‌خوای زندگی کن!»

خانم محجبه اجناسی رو که خریده بود توی نایلون گذاشت، نگاهی به صندق‌دار کرد… روبنده را از چهره برداشت و در پاسخ خانم صندوق‌دار که از دیدن چهرهٔ اروپایی و چشمان رنگین او جا خورده بود گفت: «من جد اندر جد فرانسوی هستم…این دین من است . اینجا وطنم…شما دینتون را فروختید و ما خریدیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


s.h
United States
داستان بسیارزیبا و آموزنده ای بود. خوشم اومد.
امیر حسین
واقعا احسنت
خدا را شاکریم فالله خیر حافظ و هو ارحم الراحمین
محمد
Iran, Islamic Republic of
ایول جهان! قشنگ بود.
كاكو
Iran, Islamic Republic of
عالييييييييييييييييي بود
Iran, Islamic Republic of
خدا به همه ی ما توفیق هدایت رو عنایت کنه... برخی تو قلب اروپا و در مرکز فساد ، دین دارند و برخی از ما ، تو ام القرای اسلام ، از دین فراری هستیم...
زیبا بود.
خدارا شکر که ما خرید و فروش دین توکشورمان نداریم !
روحانی مچکریم
مهدی
خیلی جالب بود بازم از این کارا بکنین
Dr
زیبا بود.اما اگر با ذکر منبع باشد کامل تر ست.
ilin
داستان جالبی بود