شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۸

دولت آینده تابع مجمع تشخیص و متاثر از هاشمی خواهد بود!

سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 298034
مشاور امور مجلس رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت آینده متاثر از طرز تفکرات آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» و این مجمع خواهد بود.
دولت آینده تابع مجمع تشخیص و متاثر از هاشمی خواهد بود!
به گزارش جهان، حجت الاسلام «علی عسگری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که دولت آینده از افراط و تفریط به دور خواهد بود، افزود: افراط در دوره های مختلف به کشور آسیب زده است؛ از این رو دولت تدبیر و امید خط اعتدال را پیش گرفته است.

این حامی سرسخت هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق آیت الله هاشمی رفسنجانی و روحانی می توان به صراحت گفت که دولت تدبیر و امید، در دالان جریان های سیاسی نخواهد رفت و با اصلاح طلبان و اصول گرایان افراطی ارتباطی نخواهد داشت.

*** دولت آینده متاثر از تفکرات هاشمی خواهد بود

مشاور امور مجلس رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: با توجه به برنامه های دولت تدبیر و امید و تبعیت آن از مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیاست های کلی نظام می توان گفت که دولت آینده متاثر از طرز تفکرات آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» و این مجمع خواهد بود.

عسگری تصریح کرد: سیاست های کلی نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است که در این میان نقش حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس مرکز تحقیقات استراتژیک به عنوان اتاق فکر مجمع محرز است.

وی ادامه داد: دولت آینده قطعا گام های مناسبی در زمینه اجرای سیاست های کلی نظام همچون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برخواهد داشت.

***سه چالش پیش روی کشور

مشاور امور مجلس روحانی با بیان این که کشور درحال حاضر با چالش هایی در سه عرصه سیاست خارجی، اقتصادی و اجتماعی روبه رو است، گفت: دولت تدبیر و امید با توجه به تیم کاری خود به خوبی می تواند از این چالش ها عبور کند.

عسگری، آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی را دو وزنه مناسب در عرصه سیاست خارجی دانست و تصریح کرد: خاتمی در روابط با کشورهای غربی و آیت الله هاشمی در روابط با کشورهای عربی، آسیای مرکزی و قفقاز می توانند موثر واقع شوند و گام های اساسی در راستای سیاست خارجی ایران بردارند.

*** سفر متفاوت هاشمی به مشهد

عسگری همچنین درمورد سفر سه روزه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مشهد مقدس، گفت: سفر هفته گذشته آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهر مقدس مشهد با توجه به شرایط کنونی کشور با دیگر سفرهای وی متفاوت بود.

وی ادامه داد: سفرهای قبلی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مشهد مقدس که هر ساله انجام می شود بیشتر جنبه زیارتی داشت اما وی در این سفر ضمن زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) جداگانه با مراجع عظام تقلید، تخبگان سیاسی و طرفداران رییس جمهوری منتخب دیدار کرد.

مشاور امور مجلس روحانی یادآور شد: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این سفر با تاکید بر این که مسیر سازندگی کشور از راه اعتدال می گذرد خاطرنشان کرد که هم اکنون همه باید دولت تدبیر و امید را یاری کنند.

عسگری افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در این سفر همچنین در دیدار با علمای و روحانیون شیعه و سنی با بیان این موضوع که جایگاه روحانیت تضعیف شده است، گفت که انتخاب یک روحانی به عنوان رییس جمهوری، جایگاه روحانیت را در میان مردم احیا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خود هاشمی در وهله اول باعث تضعیف روحانیت گردیده است
Iran, Islamic Republic of
روحانی انقدر بی تدبیر نیست که راه بیراهه هاشمی رو ادامه بده
مصطفی
با شما کاملا موافقم . پیروی و تبعیت از هر کسی جز مقام معظم رهبری پایان خوشی برای روحانی و دولتش نخواهد داشت .
عجب اعتماد به نفسی!
دولت آینده حق ندارد
محمد رضا
با عرض سلام وای خدا به داد مردم برسد آقای هاشمی هشت سال کار کردند البته کارهای خوبی هم داشتن ولی دیگر خدا آن روزها را نیاورد
پس رءیس جمهور ما آقای هاشمی در لباس روحانی می باشند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسن ایردی
Canada
اگرآقای حسن روحانی رئیس جمهمور منتخب مردم تابع ودنبال رو ایشان باشد همین الان باید فاتحه این رئیس جمهور راخواند.
دست احمدی نژاد درد نکند که باعث بازگشتن هاشمی و خاتمی شد.