کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور رئیس جمهور منتخب:

"دولت روحانی بامدیران ناتوان شوخی ندارد"

12 تير 1392 ساعت 20:18

مشاور رئیس جمهور منتخب گفت: قطعا برنامه دولت یازدهم این نیست که تمام نیروهایی را که طی 8 سال اخیر یک‌باره وارد ساختار اجرایی شده‌اند، یکباره هم خارج کند.


به گزارش جهان، مهمترین محورهای گفتگوی مرتضی بانک، عضو شورای مرکزی حزب 'اعتدال و توسعه' و مشاور رئیس جمهور منتخب با "روزنامه آرمان" بدین شرح است:
 
- در ایران نیروی انسانی اساسا به عنوان سرمایه تلقی نمی‌شود و کسانی که دست‌اندرکار هستند، بیش از آنکه حافظ مجموعه‌ها باشند، به دنبال حفظ موقعیت خود هستند
 
  -وقتی مدیریت ما سیاسی می‌شود، خطر ما را تهدید می‌کند. باید سیستم مدیریتی بر اساس شاخص‌های تخصصی تصمیم بگیرد، هم در سطح انتخاب نیروها و مهره‌ها و هم اجرائیات.
 
  - تاکتیک دولت یازدهم این خواهد بود که مناسبات جاری در ساختار اجرایی را تغییر دهد. یعنی به عبارتی باید شبکه سیاسی مدیران از هم بپاشد و مناسبات تبدیل به مناسبات تخصصی شود.
 
  - قطعا برنامه دولت یازدهم این نیست که تمام نیروهایی را که طی 8 سال اخیر یک‌باره وارد ساختار اجرایی شده‌اند، یکباره هم خارج کند.
  
- این دولت عزم خود را متوجه تغییر مناسبات و از بین بردن شبکه مدیریت سیاسی خواهد کرد.
  
- دولت روحانی نیامده تا مدیران موجود را قلع و قمع کند اما با آنهایی که فاقد توانمندی و تخصص هستند، شوخی ندارد.
 
  - مدیران صاحبان مملکت نیستند.
  
- اعتدالگرایی نیاز عمومی همه جوامع است که با ائتلاف فرق می‌کند. اعتدال یک جریان فکری سیاسی است که اصولی برای خود دارد که قانون‌گرایی، عقلانیت، حرکت علمی و عملگرایی و تصمیم ‌گرفتن از شاخصه‌های آن است.
 
  - تصمیم قاطع گرفتن و اجرای جدی و سریع از شاخصه‌های اعتدال است. البته به شرط آنکه پشت این تصمیم جدی کار کارشناسی و همچنین بررسی واقع‌بینانه وجود داشته باشد.
  
- اعتدال اصلا تقسیم قدرت اجرایی بین طیف‌های سیاسی نیست چرا که اعتدال اول در برنامه‌های اجرایی است که خط و ربط خود را پیدا می‌کند.
 
  - اعتدالگرایان چون قائل به منافع عمومی هستند و این عمومیت در سطح طیف‌های سیاسی هم معنا پیدا می‌کند، قطعا دایره مجریان و تصمیم‌گیران یک دولت اعتدالگرا محدود به یک گروه خاص نخواهد بود.
  
- در شرایط کنونی اصلاح‌طلبان، اعتدالگرایان و حتی قسمتی از اصولگرایان به نقطه مشترکی رسیده‌اند.
  
- روحانی بیشترین رای را در بین روستاییان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه داشت، یعنی همان‌ها که به نظر می‌رسید هوادار گروهی دیگر باشند. چرا چنین اتفاقی افتاد؟ دلیلش رفتار دولت‌های نهم و دهم با آنها بود. مهم‌ترین بحث این است که دولت با مردم صادقانه صحبت کند، برای اینکه صادقانه صحبت کند باید بخشی از مشکلات را به مردم بگوید و با‌ آنها راجع به این مشکلات حرف بزند. این اولین کار منطقی است که دولت‌هایی که دوره انتقالی را طی می‌کنند باید انجام دهند.
  
- مطالبات اقتصادی وقتی در بدنه جامعه وارد می‌شود، بسیار گسترده و متنوع می‌شود اما وقتی اینها به‌صورت علمی مورد ارزیابی قرار گیرد، متوجه می‌شویم که 7، 8 شاخص اصلی است که باید حل شود تا در مجموعه بدنه اجتماع هم شاهد رفع یکسری از مشکلات اولیه باشیم.
 
  - هر تصمیم آنی برای اداره مردم و جامعه تبعاتی خواهد داشت. جامعه باید بتواند حوصله و صبر خود را بالا ببرد. البته مردم وقتی حوصله می‌کنند که به دولت و مجموعه اجرایی خود اعتماد داشته باشند.
  
- اتوبوسی آمدن و رفتن مدیران حاصل سیاسی شدن پست‌هاست.


کد مطلب: 296854

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/296854/دولت-روحانی-بامدیران-ناتوان-شوخی-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com